Reklama
Rozwiń
Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Maria Faliński: Hipermarkety nas nie połknęły

Rozwinął się dyskont, jest dobrej klasy supermarket i przychodzi czas na rozwój sklepów convenience. Rynek się „udelikatesowił” - mówi Andrzej Maria Faliński, ekspert rynku handlowego, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 10.03.2017 11:55 Publikacja: 10.03.2017 11:16

#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Maria Faliński: Hipermarkety nas nie połknęły

Foto: tv.rp.pl

Przez ostatnie kilkanaście lat rynek handlowy mocno ewoluował. - Przed laty była ekspansja hipermarketów – mówił Faliński.

- To jest klasyczny scenariusz. Wchodzą hipermarkety, zagospodarowują skoncentrowane aglomeracje, pokazują co mogą jako handel, a potem to zaczyna się rozpełzać po całym rynku. Ponieważ więcej nas jest poza wielkimi miastami w tej chwili dominanta jest przy powierzchniach średnich i małych punktów handlowych. One sobie radzą dobrze. Hipermarkety nas nie połknęły, jak niektórzy prognozowali. W Polsce granica dla hipermarketów to 600-700 sklepów. Teraz dochodzi do 600 – tłumaczył.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama