#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Maria Faliński: Hipermarkety nas nie połknęły

Rozwinął się dyskont, jest dobrej klasy supermarket i przychodzi czas na rozwój sklepów convenience. Rynek się „udelikatesowił” - mówi Andrzej Maria Faliński, ekspert rynku handlowego, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 10.03.2017 11:55 Publikacja: 10.03.2017 11:16

#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Maria Faliński: Hipermarkety nas nie połknęły

Foto: tv.rp.pl

Przez ostatnie kilkanaście lat rynek handlowy mocno ewoluował. - Przed laty była ekspansja hipermarketów – mówił Faliński.

- To jest klasyczny scenariusz. Wchodzą hipermarkety, zagospodarowują skoncentrowane aglomeracje, pokazują co mogą jako handel, a potem to zaczyna się rozpełzać po całym rynku. Ponieważ więcej nas jest poza wielkimi miastami w tej chwili dominanta jest przy powierzchniach średnich i małych punktów handlowych. One sobie radzą dobrze. Hipermarkety nas nie połknęły, jak niektórzy prognozowali. W Polsce granica dla hipermarketów to 600-700 sklepów. Teraz dochodzi do 600 – tłumaczył.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama