#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Maria Faliński: Hipermarkety nas nie połknęły

Rozwinął się dyskont, jest dobrej klasy supermarket i przychodzi czas na rozwój sklepów convenience. Rynek się „udelikatesowił” - mówi Andrzej Maria Faliński, ekspert rynku handlowego, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Aktualizacja: 10.03.2017 11:55 Publikacja: 10.03.2017 11:16

#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Maria Faliński: Hipermarkety nas nie połknęły

Foto: tv.rp.pl

Przez ostatnie kilkanaście lat rynek handlowy mocno ewoluował. - Przed laty była ekspansja hipermarketów – mówił Faliński.

- To jest klasyczny scenariusz. Wchodzą hipermarkety, zagospodarowują skoncentrowane aglomeracje, pokazują co mogą jako handel, a potem to zaczyna się rozpełzać po całym rynku. Ponieważ więcej nas jest poza wielkimi miastami w tej chwili dominanta jest przy powierzchniach średnich i małych punktów handlowych. One sobie radzą dobrze. Hipermarkety nas nie połknęły, jak niektórzy prognozowali. W Polsce granica dla hipermarketów to 600-700 sklepów. Teraz dochodzi do 600 – tłumaczył.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Dotkliwy cios w portfele Amerykanów. Największa sieć sklepów podwyższy ceny przez cła
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości