Reklama

Konsumenci zadowoleni z e-sklepów

96 proc. Polaków swoje doświadczenia z zakupami internetowymi określa jako pozytywne.

Aktualizacja: 22.03.2017 14:49 Publikacja: 22.03.2017 14:15

Konsumenci zadowoleni z e-sklepów

Foto: Flickr

Najpopularniejszymi artykułami nabywanymi w sieci są książki, odzież i obuwie. Wyniki badania Kantar TNS pokazują, że przejrzyste koszty dostawy (91 proc. wskazań), przesyłka następnego dnia (ok. 90 proc.) i opcja powiadomień z czasowym przedziałem planowanego dostarczenia przesyłki (80 proc.), najsilniej zachęcają do zakupów online w danym e-sklepie.

Badanie powstało w oparciu o opinie 23,5 tys. osób z 21 krajów Europy. Wśród głównych tendencji raport podkreśla rosnący udział zakupów dokonanych w kanale mobilnym i coraz wyższe zainteresowanie ofertami zagranicznych sklepów internetowych. Analizy wskazują także na znaczenie elastyczności i jasnych zasad w zakresie doręczeń i ewentualnych zwrotów.

- Polski rynek zakupów internetowych dojrzewa. Kupujemy w sieci coraz więcej. Chętniej także sięgamy po ofertę sklepów zagranicznych, najczęściej europejskich. Za kluczowe uważamy jasno określone koszty dostawy, a przesyłki najczęściej odbieramy w domu. Warto zwrócić uwagę także na wyraźną potrzebę posiadania kontroli nad procesem przesyłki. Stąd duże zainteresowanie systemami śledzenia oraz określenia godziny doręczenia – wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

Większość zakupów online nadal dokonywana jest przez europejskich konsumentów za pośrednictwem laptopów lub komputerów stacjonarnych. Wzrasta jednak odsetek zamówień składanych przez smartfony (35 proc.), a 42 proc. badanych uważa responsywność strony internetowej sklepu za niezbędną w procesie zakupów online.

Portfele elektroniczne (np. PayPal) są preferowanym sposobem płatności za zakupy internetowe w krajach Europy Zachodniej (42 proc.). Nabywcy w Europie Środkowo - Wschodniej preferują płatność przy odbiorze.

Reklama
Reklama

84 proc. respondentów preferuje doręczenie do domu, lecz wielu z nich dopuszcza alternatywnie odbiór przesyłki w punktach odbioru, co oznacza, że konsumenci oczekują wygodnych opcji doręczeń i dostosowania do ich trybu życia.

Istotnym czynnikiem jest również elastyczność - większość nabywców online twierdzi, że chętniej dokonuje zakupów w sklepie oferującym szybkie doręczenie, śledzenie przesyłki i możliwość zmiany terminu dostawy. Prawie połowa nabywców online polega również na powiadomieniach dotyczących godziny doręczenia otrzymywanych od kuriera.

Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Reklama
Reklama