Reklama

Freshmarket może zniknąć

Zarząd Żabki zastanawia się nad przyszłością marki Freshmarket. Kilkaset sklepów pod tą marką może zniknąć, bo nie wpisują się w format convenience na którym spółka chce się skupić. – podaje portal wiadomościhandlowe.pl.

Aktualizacja: 27.04.2017 19:33 Publikacja: 27.04.2017 19:29

Freshmarket może zniknąć

Foto: fotorzepa/Michał Walczak

Freshmarket to sieć supermarketów typu proximity. Placówki te mają większe powierzchnie handlowe niż typowe Żabki. Format ten na rynku spisuje się całkiem dobrze, ale ciągle ustępuje dyskontom i sklepom convenience (małe sklepy położone głównie w dzielnicach mieszkaniowych z asortymentem na potrzeby bieżące) .

Prezes spółki Żabka Polska, Tomasz Suchański, podczas konferencji zdradził, że dopinane są szczegóły przyszłości Freshmarketu, a wśród rozważanych wariantów jest rezygnacja z marki.

- Dopinamy szczegóły przyszłości Freshmarket. Sieć nie „pali pieniędzy”, ale nie pasuje do koncepcji convenience, którą rozwijamy. Chcemy skupić się na tym, w czym jesteśmy najlepsi – mówi Suchański.

- Na pewno nie będziemy się jednak pozbywać naszych sklepów. Ze strategicznego punktu widzenia są korzyści ze zunifikowania tych dwóch sieci. Utrzymywanie dwóch brandów jest drogie – dodał.

Żabka Polska posiada obecnie sieć 4500 sklepów convenience pod marką Żabka.

Reklama
Reklama

- Sieć detaliczna Żabka, przejęta przez CVC Capital Partners, chce by liczba nowych sklepów w kolejnych latach była większa niż 430 otwarte w 2016 r., nie planuje jednak skokowej ekspansji - poinformował Suchański.

Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Reklama
Reklama