Globalna szansa kosmetyków

Głównym celem ekspansji krajowych firm kosmetycznych jest Unia Europejska, lecz szybko rośnie sprzedaż na odległe, często egzotyczne rynki.

Aktualizacja: 25.07.2017 08:04 Publikacja: 24.07.2017 21:56

Globalna szansa kosmetyków

Foto: 123RF

– Kraje Azji, w tym Indie i Chiny, oraz rozwinięte państwa Afryki mają teraz największy potencjał wzrostu rynku kosmetyków, a więc powinny być atrakcyjnym kierunkiem dla ekspansji polskich producentów kosmetyków – ocenia najnowszy raport na temat branży kosmetycznej opracowany na zlecenie Banku Zachodniego WBK przez PI Research.

Część firm już zaczyna doceniać ten potencjał, co potwierdzają ubiegłoroczne dane GUS dotyczące eksportu kosmetyków i środków higieny osobistej z Polski; jego wartość wzrosła o 16 proc., osiągając rekordową wartość 11,8 mld zł.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Jacek Rutkowski po 22 latach przestaje być prezesem Amiki
Handel
Taliban dostarczy Putinowi owoce, przyprawy i dywany
Handel
Dotkliwy cios w portfele Amerykanów. Największa sieć sklepów podwyższy ceny przez cła
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym