Globalna szansa kosmetyków

Głównym celem ekspansji krajowych firm kosmetycznych jest Unia Europejska, lecz szybko rośnie sprzedaż na odległe, często egzotyczne rynki.

Aktualizacja: 25.07.2017 08:04 Publikacja: 24.07.2017 21:56

Globalna szansa kosmetyków

Foto: 123RF

– Kraje Azji, w tym Indie i Chiny, oraz rozwinięte państwa Afryki mają teraz największy potencjał wzrostu rynku kosmetyków, a więc powinny być atrakcyjnym kierunkiem dla ekspansji polskich producentów kosmetyków – ocenia najnowszy raport na temat branży kosmetycznej opracowany na zlecenie Banku Zachodniego WBK przez PI Research.

Część firm już zaczyna doceniać ten potencjał, co potwierdzają ubiegłoroczne dane GUS dotyczące eksportu kosmetyków i środków higieny osobistej z Polski; jego wartość wzrosła o 16 proc., osiągając rekordową wartość 11,8 mld zł.

Pozostało 94% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?