Reklama

Kosmetyki Burberry przechodzą do Coty

Amerykański gigant branży kosmetycznej, koncern Coty sfinalizował z początkiem października przejęcie na wyłączność globalnych praw do licencji na Burberry Beauty, czyli kosmetyczno-perfumeryjne produkty luksusowej brytyjskiej marki Burberry.

Aktualizacja: 04.10.2017 14:38 Publikacja: 04.10.2017 14:34

Kosmetyki Burberry przechodzą do Coty

Foto: Bloomberg

W ramach uzgodnionej już w kwietniu tego roku współpracy Coty, globalny lider na rynku kosmetyków zapachowych, ma wyznaczać strategiczny kierunku rozwoju Burberry Beauty zaś brytyjski właściciel marki ma kierować działaniami kreatywnymi. Ustalono, że zapachy, kosmetyki do makijażu oraz produkty do pielęgnacji skóry z logo Burberry będą sprzedawane na całym świecie w czołowych luksusowych perfumeriach, w butikach Burberry oraz przez Internet.

Amerykański koncern, który ma w portfelu silną grupę marek z różnych segmentów rynku urody (w tym Covergirl, Max Factor, Bourjois, Adidas, Wella, Rimmel; Calvin Klein, Marc Jacobs, Hugo Boss, Gucci) nie podał teraz wartości transakcji, ale informowano o tym już w kwietniu. Za prawa do licencji oraz zapasy Coty zapłacił łącznie 225 mln dolarów- większość tej kwoty, bo ok. 163 mln USD to koszt praw. Dojdą do tego wydatki na opłaty licencyjne (począwszy od października br.) oraz nakłady na rozwój marki.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Ostra wymiana ciosów między USA a Chinami. Wchodzą w życie nowe cła i opłaty portowe
Handel
Polacy gruntownie przygotowują się do zakupów. Najpierw sprawdzą ceny w internecie
Handel
Chiny odpowiadają Donaldowi Trumpowi. Bronią ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich
Handel
Czy Chiny dadzą Ameryce zwycięstwo handlowe w zamian za Tajwan?
Handel
Najpierw Pfizer, teraz AstraZeneca. Donald Trump zawarł nową umową w sprawie cen leków w USA
Reklama
Reklama