Reklama
Rozwiń
Reklama

Ujemne perspektywy agencji ratingowych dla Francji i Włoch

Agencja Fitch Ratings utrzymała na poziomie AA ocenę wiarygodności kredytowej Francji, ale z powodu dużego długu sektora publicznego wskazała na ujemne perspektywy. Agencja Moody's obniżyła z kolei ze stabilnej do ujemnej perspektywę Włoch w kilka tygodni po zaskakującej dymisji premiera Mario Draghiego.

Publikacja: 07.08.2022 15:06

Ujemne perspektywy agencji ratingowych dla Francji i Włoch

Foto: Bloomberg

Ocena Francji przez agencję Fitch – trzecia najwyższa w 22-stopniowej skali – jest zdaniem AFP i dziennika „La Tribune” dobrą wiadomością w trudnej sytuacji gospodarczej, zwłaszcza w warunkach inflacji rosnącej od kilku miesięcy. Ujemna perspektywa wynika z kolei z rosnących wydatków sektora publicznego, ponoszonych w ramach walki z pandemią i dla podtrzymania aktywności zawodowej Francuzów.

Agencja Fitch ogłosiła w komunikacie, że spodziewa się w tym roku wzrostu deficytu budżetowego Francji do 5,2 proc., a rząd zakładał 5 proc. Ujemna perspektywa dla Francji obowiązuje od maja 2020 r. i dotyczy zadłużenia długoterminowego.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Gospodarka
Migranci w krajach OECD – pierwszy spadek po trzech latach wzrostów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Gospodarka
Co Donald Trump uzyskał podczas spotkania z Xi oraz podróży do Azji?
Gospodarka
Monopol państwa ma swoje uzasadnienie
Gospodarka
To polskie firmy mają realizować inwestycje w Polsce. Rząd opracowuje zasady
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama