Reklama

Strumień kapitału z zagranicy mógłby być jeszcze większy

Jeśli politycy nic nie zepsują, napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski rzeczywiście może być spory. Co nie zmienia faktu, że inne kraje regionu przyciągają relatywnie więcej kapitału.

Aktualizacja: 16.05.2017 09:37 Publikacja: 15.05.2017 19:45

Strumień kapitału z zagranicy mógłby być jeszcze większy

Foto: Fotolia

Tak ekonomiści komentują raport fDi Intelligence, pionu analitycznego „Financial Timesa", który „Rzeczpospolita", jako jedyny partner tej publikacji w Polsce, przedstawiła w poniedziałek. Z raportu wynika, że zagraniczne firmy ogłosiły projekty inwestycyjne w naszym kraju o wartości 9,9 mld euro, czyli aż o 74 proc. więcej niż w 2015 r., choć w całej Europie nastąpił spadek o ok. 13 proc.

Kwota 9,9 mld zł daje nam 5. miejsce w Europie (za Wielką Brytanią, Francją, Rosją i Niemcami). Takie wyniki wskazują, że zeszłoroczne zawirowania na polskiej scenie politycznej i pewna niechęć do kapitału zagranicznego wyrażana przez część polityków PiS nie odbiły się negatywnie na naszej atrakcyjności inwestycyjnej. – Najwyraźniej jesteśmy na zewnątrz postrzegani jako stabilny członek Unii Europejskiej – mówi Stanisław Gomułka, główny ekonomista BCC.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gospodarka
To polskie firmy mają realizować inwestycje w Polsce. Rząd opracowuje zasady
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Gospodarka
Co nowy rząd Andreja Babiša może przynieść Czechom?
Gospodarka
Czy Niemcy czeka kryzys? Szef instytutu Ifo ostrzega: Sytuacja jest dramatyczna
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gospodarka
Czarny czwartek Kremla. USA uderzają w ropę, a Unia w banki i sojuszników Rosji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama