Reklama

Wciąż za mało programów dla akcjonariuszy spółek z GPW

Specjalną ofertę dla udziałowców mają: Answear, Atrem, cyber_Folks, Immobile, Neptis, Orlen, PJP Makrum, PZU, Tatry Mountain Resorts i Unimot. To niewiele.

Publikacja: 16.06.2025 05:05

Płocki koncern do uczestnictwa w programie „Orlen w portfelu” zachęcił już ponad 31 tys. osób

Płocki koncern do uczestnictwa w programie „Orlen w portfelu” zachęcił już ponad 31 tys. osób

Foto: shutterstock

W ubiegłym roku udział krajowych inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku głównym GPW wyniósł zaledwie 13 proc. Tym samym ich znaczenie kolejny rok z rzędu zmalało. Ostatnio, niższy udział niż obecnie mieli w 2019 r.

Spadające znaczenie krajowych inwestorów indywidualnych na GPW to przynajmniej częściowo konsekwencja tego, że część emitentów zdaje się w ogóle nie dbać o właściwą komunikację z akcjonariuszami, nie mówiąc już o stosowaniu jakichkolwiek zachęt do kupowania ich papierów. Tymczasem jednym z narzędzi, które mogłoby wiązać inwestorów ze spółką, są programy lojalnościowe. Z naszych wyliczeń wynika, że dziś funkcjonuje ich na rynku publicznym w Polsce około dziesięciu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Handel z potencjałem
Giełda
Byczy bal na GPW znów się rozkręca
Giełda
WIG20 wychodzi z porannych kłopotów
Giełda
Czerwień trzyma się mocno na GPW
Giełda
Wysokie marże w zasięgu nielicznych giełdowych firm
Reklama
Reklama