Gru­pa Lu­ba­wa oprócz sprzę­tu woj­sko­we­go, ta­kie­go jak ka­mi­zel­ki ku­lo­od­por­ne, sys­te­my ma­sku­ją­ce czy na­mio­ty, pro­du­ku­je tak­że ba­ne­ry i pa­ra­so­le re­kla­mo­we. Pierw­sza fa­la wzro­stu kur­su ru­szy­ła już we wto­rek 2 wrze­śnia, gdy firma opu­bli­ko­wa­ła do­bre wy­ni­ki za pierw­sze pół­ro­cze. – Spół­ka ma sprzy­ja­ją­ce oto­cze­nie in­we­sty­cyj­ne, bo kli­mat geo­po­li­tycz­ny i woj­na ukra­iń­sko­-ro­syj­ska po­wo­du­ją wzrost obaw o bez­pie­czeń­stwo tak­że w Pol­sce. To, co spół­ce rok te­mu za­szko­dzi­ło, czy­li opóź­nie­nie re­ali­za­cji kon­trak­tów woj­sko­wych ma­ją­ce ra­to­wać bu­dżet kra­ju, te­raz nie jest za­gro­że­niem – mó­wi To­masz So­ko­łow­ski, ana­li­tyk DM?BZ?WBK. – Wręcz prze­ciw­nie, te­raz praw­do­po­dob­nie mo­der­ni­za­cja pol­skie­go woj­ska moc­no przy­spie­szy. Być mo­że ry­nek li­czy, że Lu­ba­wa bę­dzie mo­gła na tym sko­rzy­stać.

W pierw­szym pół­ro­czu jed­nost­ko­wo Lu­ba­wa za­no­to­wa­ła stra­tę, ale biz­nes woj­sko­wy roz­krę­ca się w III i IV kwar­ta­le. – Po­zo­sta­łe seg­men­ty gru­py ma­ją się do­brze i in­we­sto­rzy mo­gą mieć pod­sta­wy ku te­mu, aby są­dzić, że bę­dzie to dla niej do­bry rok – uwa­ża So­ko­łow­ski.