GPW stawia na edukację

Warszawska giełda uruchamia program GPW Growth. To jedna z inicjatyw realizowanych w ramach planu strategicznego #GPW2022.

Publikacja: 21.07.2019 21:00

GPW stawia na edukację

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

GPW Growth to program, który ma pomóc małym i średnim firmom. Jego głównym założeniem jest wsparcie spółek w budowie ich wartości poprzez ekspansję z wykorzystaniem zewnętrznych źródeł finansowania, w szczególności z mocnym akcentem rozwoju poprzez rynek kapitałowy.

Program będzie skierowany do prezesów, członków zarządu i dyrektorów firm. GPW do współpracy zaprosiła wiele podmiotów z otoczenia biznesu, a patronem całego projektu jest Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii razem z CFA Society Poland.

Liczba debiutów na GPW jest bardzo mała. Od początku 2019 r. na głównym parkiecie odbyło się zaledwie pięć, z czego cztery były przejściem z NewConnect. GPW Growth dzięki edukacji poszerzy horyzonty małych i średnich przedsiębiorstw i zachęci do IPO.

– Ważna jest kwestia edukacji rynku, na co nie szczędzimy pieniędzy – zaznacza Marek Dietl, prezes GPW.

Uczestnicy programu będą mieli okazję dowiedzieć się, jak korzystać z zewnętrznych źródeł finansowania, m.in. podczas organizowanych spotkań networkingowych z ekspertami praktyki biznesu, case studies, indywidualnych rozmów, a także zagranicznych sesji wyjazdowych.

Jak podkreślają władze spółki, program nie bez przyczyny jest przeznaczony właśnie dla małych i średnich przedsiębiorstw.

– GPW Growth jest jedną z kluczowych inicjatyw strategicznych, której realizację zarząd giełdy zapowiedział, prezentując w ubiegłym roku strategię #GPW2022 – tłumaczy Izabela Olszewska, członek zarządu GPW. To program wspierający rozwój i transformację spółek z sektora MSP. Pełnią one bardzo ważną rolę w gospodarce polskiej (to 99,8 proc. wszystkich firm) i europejskiej, a także na GPW (ponad 95 proc. wszystkich notowanych spółek). – Dlatego tak ważne jest stymulowanie ich wzrostu i pomoc w przejściu do kolejnego etapu rozwoju. Ta myśl przyświecała GPW, organizatorowi programu GPW Growth oraz partnerom programu – dodaje Izabela Olszewska.

Już jesienią wystartuje Akademia GPW Growth, która skupi się na czterech tematach: rozwoju, kapitale na rozwój, relacjach i przywództwie.

– Stawiamy na bardzo praktyczne podejście do budowania umiejętności zarządczych, które mają zaowocować wzrostem wartości firmy. Z tego względu GPW Growth nie jest kolejną ofertą na rynku szkoleń – dodaje Izabela Olszewska.

Akademia GPW Growth to cykl dziesięciu sesji, podczas których uczestnicy dowiedzą się, jak za pomocą sprawdzonych narzędzi zwiększyć wartość swojej firmy. W sumie to ponad 120 godzin wykładów i spotkań.

Giełda
Dzień rekordów na GPW. WIG20 od początku roku zyskał już 30 proc.
Giełda
Na GPW znów wiosna
Giełda
Krajowy rynek w oczekiwaniu na decyzję RPP
Giełda
Ciężki początek sesji nad Wisłą
Giełda
Debiuty lekko odbiły. Ale na optymizm za wcześnie
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem