Reklama

Chiny mają więcej markowych kawiarni niż Stany Zjednoczone

Chiny dotychczas kojarzyły się raczej z herbatą niż kawą. Jednak według raportu World Coffee Portal, Chiny wyprzedziły Stany Zjednoczone jako największy rynek markowych kawiarni na świecie pod względem liczby punktów sprzedaży.

Publikacja: 14.12.2023 09:49

Chiny wyrastają na kawową potęgę

Chiny wyrastają na kawową potęgę

Foto: Bloomberg

Z raporty wynika, że liczba markowych kawiarni w drugiej co do wielkości gospodarce świata wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 58%, osiągając 49 691 placówek. Starbucks otworzył w tym okresie 785 lokali w kraju i jest drugim co do wielkości operatorem markowej kawy pod względem liczby punktów - informuje World Coffee Portal.

Czytaj więcej

Oszałamiający sukces Starbucks w Chinach. Sprzedaż wystrzeliła

Luckin Coffee, chiński start-up, który trzy lata temu został uwikłany w skandal związany z oszustwami i wyrzucony z Wall Street, to największa w kraju sieć kawiarni z ponad 13 000 punktów sprzedaży. „Ponad 90% z 4000 ankietowanych konsumentów chińskich kawiarni pije gorącą kawę co tydzień, a 64% spożywa kawę mrożoną przynajmniej raz w tygodniu” – podał World Coffee Portal. Z badania wynika, że prawie 90% ankietowanych konsumentów odwiedza kawiarnię lub składa zamówienie w kawiarni przynajmniej raz w tygodniu.

Chiny wyrastają na kawową potęgę

Chiny stały się światową potęgą przemysłu kawowego, pomimo kłopotów w ostatnich latach z zawirowaniami gospodarczymi. Na początku tego roku Starbucks przeznaczył ponad 200 milionów dolarów na nowy kampus we wschodniej części kraju. W momencie otwarcia we wrześniu amerykański gigant oświadczył, że była to największa inwestycja, jaką kiedykolwiek poczynił w centrum produkcji i dystrybucji kawy poza Stanami Zjednoczonymi.

Czytaj więcej

Starbucks przeprasza za przeterminowane jedzenie w Chinach
Reklama
Reklama

Chiny od dawna są jednym z najważniejszych czynników wzrostu Starbucks, będąc drugim co do wielkości rynkiem na świecie i największym rynkiem zagranicznym. Jednak dyrektor generalny Laxman Narasimhan twierdzi, że firma „wciąż znajduje się na początku swojej działalności w Chinach”, zauważając, że spożycie kawy w kraju tradycyjnie pijącym herbatę pozostaje stosunkowo niskie. Jak podaje World Coffee Portal, amerykańska sieć kawowa planuje do 2025 roku pozyskać 9 000 sklepów w Chinach.

Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama