Chiny mają więcej markowych kawiarni niż Stany Zjednoczone

Chiny dotychczas kojarzyły się raczej z herbatą niż kawą. Jednak według raportu World Coffee Portal, Chiny wyprzedziły Stany Zjednoczone jako największy rynek markowych kawiarni na świecie pod względem liczby punktów sprzedaży.

Publikacja: 14.12.2023 09:49

Chiny wyrastają na kawową potęgę

Chiny wyrastają na kawową potęgę

Foto: Bloomberg

Z raporty wynika, że liczba markowych kawiarni w drugiej co do wielkości gospodarce świata wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 58%, osiągając 49 691 placówek. Starbucks otworzył w tym okresie 785 lokali w kraju i jest drugim co do wielkości operatorem markowej kawy pod względem liczby punktów - informuje World Coffee Portal.

Czytaj więcej

Oszałamiający sukces Starbucks w Chinach. Sprzedaż wystrzeliła

Luckin Coffee, chiński start-up, który trzy lata temu został uwikłany w skandal związany z oszustwami i wyrzucony z Wall Street, to największa w kraju sieć kawiarni z ponad 13 000 punktów sprzedaży. „Ponad 90% z 4000 ankietowanych konsumentów chińskich kawiarni pije gorącą kawę co tydzień, a 64% spożywa kawę mrożoną przynajmniej raz w tygodniu” – podał World Coffee Portal. Z badania wynika, że prawie 90% ankietowanych konsumentów odwiedza kawiarnię lub składa zamówienie w kawiarni przynajmniej raz w tygodniu.

Chiny wyrastają na kawową potęgę

Chiny stały się światową potęgą przemysłu kawowego, pomimo kłopotów w ostatnich latach z zawirowaniami gospodarczymi. Na początku tego roku Starbucks przeznaczył ponad 200 milionów dolarów na nowy kampus we wschodniej części kraju. W momencie otwarcia we wrześniu amerykański gigant oświadczył, że była to największa inwestycja, jaką kiedykolwiek poczynił w centrum produkcji i dystrybucji kawy poza Stanami Zjednoczonymi.

Czytaj więcej

Starbucks przeprasza za przeterminowane jedzenie w Chinach

Chiny od dawna są jednym z najważniejszych czynników wzrostu Starbucks, będąc drugim co do wielkości rynkiem na świecie i największym rynkiem zagranicznym. Jednak dyrektor generalny Laxman Narasimhan twierdzi, że firma „wciąż znajduje się na początku swojej działalności w Chinach”, zauważając, że spożycie kawy w kraju tradycyjnie pijącym herbatę pozostaje stosunkowo niskie. Jak podaje World Coffee Portal, amerykańska sieć kawowa planuje do 2025 roku pozyskać 9 000 sklepów w Chinach.

Z raporty wynika, że liczba markowych kawiarni w drugiej co do wielkości gospodarce świata wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 58%, osiągając 49 691 placówek. Starbucks otworzył w tym okresie 785 lokali w kraju i jest drugim co do wielkości operatorem markowej kawy pod względem liczby punktów - informuje World Coffee Portal.

Luckin Coffee, chiński start-up, który trzy lata temu został uwikłany w skandal związany z oszustwami i wyrzucony z Wall Street, to największa w kraju sieć kawiarni z ponad 13 000 punktów sprzedaży. „Ponad 90% z 4000 ankietowanych konsumentów chińskich kawiarni pije gorącą kawę co tydzień, a 64% spożywa kawę mrożoną przynajmniej raz w tygodniu” – podał World Coffee Portal. Z badania wynika, że prawie 90% ankietowanych konsumentów odwiedza kawiarnię lub składa zamówienie w kawiarni przynajmniej raz w tygodniu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów
Gastronomia
Dopłaty za sztućce, słońce i widok. Hiszpańskie pomysły na naciąganie gości
Gastronomia
McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina