McDonald’s użyje fal radiowych do lokalizacji opakowań

Francuski oddział McDonald’sa we współpracy z Checkpoint Systems wprowadza do swoich lokali rozwiązanie, które umożliwi lokalizowanie i identyfikację opakowań za pomocą RFID.

Publikacja: 19.07.2023 14:26

McDonald’s użyje fal radiowych do lokalizacji swoich opakowań

McDonald’s użyje fal radiowych do lokalizacji swoich opakowań

Foto: Bloomberg

Wprowadzenie we Francji nowych przepisów zakazujących używania sieciom fast food oferowania żywności w jednorazowych opakowaniach sprawiło, że McDonald’s zaczął szukać nowych rozwiązań. Celem poszukiwań było dostosowanie się do przepisów oraz chęć spełnienia ogólnoświatowej obietnicy koncernu eliminacji zbędnych opakowań i poprawy poziomu recyklingu.

Do wprowadzenia nowych rozwiązań McDonald’s i Checkpoint Systems przygotowywały się od 2021 roku i w tym czasie zainstalowano  w lokalach sieci sprzęt i oprogramowanie RFID (radiowej identyfikacji). Przy jego użyciu McDonald’s będzie mógł w czasie rzeczywistym śledzić "zastawę stołową", co umożliwi efektywne zarządzanie jej zapasami. Pozwoli także na lokalizację pojemnika wyrzuconego do kosza i odzyskanie go. Projekt dotyczy wszystkich rodzajów opakowań – od butelek i kubków po pojemniki na frytki.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Gastronomia
Rekord! Zamówił w rok 865 dostaw jedzenia. Głównie kebabów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gastronomia
Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów