McDonald’s użyje fal radiowych do lokalizacji opakowań

Francuski oddział McDonald’sa we współpracy z Checkpoint Systems wprowadza do swoich lokali rozwiązanie, które umożliwi lokalizowanie i identyfikację opakowań za pomocą RFID.

Publikacja: 19.07.2023 14:26

McDonald’s użyje fal radiowych do lokalizacji swoich opakowań

McDonald’s użyje fal radiowych do lokalizacji swoich opakowań

Foto: Bloomberg

Wprowadzenie we Francji nowych przepisów zakazujących używania sieciom fast food oferowania żywności w jednorazowych opakowaniach sprawiło, że McDonald’s zaczął szukać nowych rozwiązań. Celem poszukiwań było dostosowanie się do przepisów oraz chęć spełnienia ogólnoświatowej obietnicy koncernu eliminacji zbędnych opakowań i poprawy poziomu recyklingu.

Do wprowadzenia nowych rozwiązań McDonald’s i Checkpoint Systems przygotowywały się od 2021 roku i w tym czasie zainstalowano  w lokalach sieci sprzęt i oprogramowanie RFID (radiowej identyfikacji). Przy jego użyciu McDonald’s będzie mógł w czasie rzeczywistym śledzić "zastawę stołową", co umożliwi efektywne zarządzanie jej zapasami. Pozwoli także na lokalizację pojemnika wyrzuconego do kosza i odzyskanie go. Projekt dotyczy wszystkich rodzajów opakowań – od butelek i kubków po pojemniki na frytki.

Czytaj więcej

Nowa usługa McDonald's. Sieć zapewni catering na wesela

- W związku z nowymi francuskimi przepisami wprowadzonymi na początku nowego roku, sektor gastronomiczny stoi przed wyjątkowym wyzwaniem. Europa postawiła sobie za cel wprowadzenie gospodarki w obiegu zamkniętym w ciągu następnej dekady, co wiąże się z całą serią problemów operacyjnych dla biznesu – mówił w komunikacie firmy Julien Thibult, dyrektor sprzedaży RFID w Checkpoint France.

- Aby rozwiązać ten problem, firma Checkpoint dostarczyła rozwiązanie RFID, które odpowiada potrzebom McDonald's France: umożliwia mu poprawę widoczności operacji i łańcucha dostaw oraz, co ważne, pomaga McDonald's w zapewnieniu zrównoważonego charakteru działalności marki z uwzględnieniem środowiska i zasobów naturalnych – wtórował mu Frederic Boukara, dyrektor Checkpoint France.

Czytaj więcej

McDonald's zatrudniał dzieci: 10-latek nocą w okienku drive-thru

Dzięki testom powstało rozwiązanie RFID dostosowane do potrzeb biznesu gastronomicznego – jest bezpieczne dla żywności, odporne na ciepło i wodę. Może być też stosowane na różnych materiałach: szkle, plastiku itp. W ten sposób McDonald’s we Francji może równocześnie wypełnić swoje deklaracje dotyczące ekologii, jak i dostosować działalność do lokalnego prawa.

Wprowadzenie we Francji nowych przepisów zakazujących używania sieciom fast food oferowania żywności w jednorazowych opakowaniach sprawiło, że McDonald’s zaczął szukać nowych rozwiązań. Celem poszukiwań było dostosowanie się do przepisów oraz chęć spełnienia ogólnoświatowej obietnicy koncernu eliminacji zbędnych opakowań i poprawy poziomu recyklingu.

Do wprowadzenia nowych rozwiązań McDonald’s i Checkpoint Systems przygotowywały się od 2021 roku i w tym czasie zainstalowano  w lokalach sieci sprzęt i oprogramowanie RFID (radiowej identyfikacji). Przy jego użyciu McDonald’s będzie mógł w czasie rzeczywistym śledzić "zastawę stołową", co umożliwi efektywne zarządzanie jej zapasami. Pozwoli także na lokalizację pojemnika wyrzuconego do kosza i odzyskanie go. Projekt dotyczy wszystkich rodzajów opakowań – od butelek i kubków po pojemniki na frytki.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
3 mld zł w pudełkach na wycieraczkach
Gastronomia
Bary i puby szykują się na Euro 2024. Niepotrzebnie
Gastronomia
McDonald’s przyciągnie najbiedniejszych. Ale tylko przez miesiąc
Gastronomia
Kultowy warszawski lokal okradziony. Właściciele apelują o pomoc
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Gastronomia
McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw