Wprowadzenie we Francji nowych przepisów zakazujących używania sieciom fast food oferowania żywności w jednorazowych opakowaniach sprawiło, że McDonald’s zaczął szukać nowych rozwiązań. Celem poszukiwań było dostosowanie się do przepisów oraz chęć spełnienia ogólnoświatowej obietnicy koncernu eliminacji zbędnych opakowań i poprawy poziomu recyklingu.
Do wprowadzenia nowych rozwiązań McDonald’s i Checkpoint Systems przygotowywały się od 2021 roku i w tym czasie zainstalowano w lokalach sieci sprzęt i oprogramowanie RFID (radiowej identyfikacji). Przy jego użyciu McDonald’s będzie mógł w czasie rzeczywistym śledzić "zastawę stołową", co umożliwi efektywne zarządzanie jej zapasami. Pozwoli także na lokalizację pojemnika wyrzuconego do kosza i odzyskanie go. Projekt dotyczy wszystkich rodzajów opakowań – od butelek i kubków po pojemniki na frytki.
Czytaj więcej
McDonald's wprowadza nową usługę skierowaną dla prawdziwych miłośników fast foodów. W pierwszym kraju sieć rusza z usługą cateringową dla par młodych.
- W związku z nowymi francuskimi przepisami wprowadzonymi na początku nowego roku, sektor gastronomiczny stoi przed wyjątkowym wyzwaniem. Europa postawiła sobie za cel wprowadzenie gospodarki w obiegu zamkniętym w ciągu następnej dekady, co wiąże się z całą serią problemów operacyjnych dla biznesu – mówił w komunikacie firmy Julien Thibult, dyrektor sprzedaży RFID w Checkpoint France.
- Aby rozwiązać ten problem, firma Checkpoint dostarczyła rozwiązanie RFID, które odpowiada potrzebom McDonald's France: umożliwia mu poprawę widoczności operacji i łańcucha dostaw oraz, co ważne, pomaga McDonald's w zapewnieniu zrównoważonego charakteru działalności marki z uwzględnieniem środowiska i zasobów naturalnych – wtórował mu Frederic Boukara, dyrektor Checkpoint France.