Reklama

McDonald’s podnosi ceny w Japonii. Drugi raz w tym roku

Rosnące koszty produkcji i słabnący jen sprawiają, że fastfoodowy gigant musi podnieść ceny na Wyspach Japońskich.

Publikacja: 26.09.2022 14:21

McDonald’s podnosi ceny w Japonii. Drugi raz w tym roku

Foto: Bloomberg

Japońskie lokale McDonald’s podniosą ceny około 60 procent swojej oferty. Wzrost cen spowodowany jest przez rosnące koszty produkcji i wahania kursów walutowych. To już druga runda podwyżek w tym roku w japońskiej sieci fastfoodowego giganta. Japonia zmaga się bowiem z presją inflacyjną i słabnącym jenem (jen jest, jak zauważa Reuters, najsłabszy od 24 lat) co sprawia, że importowane składniki są coraz droższe.

McDonald’s Holding Company Japan poinformował o podwyżkach w specjalnym oświadczeniu. I przykładowo od najbliższego piątku (30 września) flagowy Big Mac będzie kosztował 410 jenów zamiast 390. Cheesebugery zdrożeją mocniej, bo ze 140 jenów ich cena wzrośnie do 180.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gastronomia
Ceny kawy biją rekordy. Magazyny są puste, rynek przygotowuje się na poważny kryzys
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama