Reklama

McDonald’s podnosi ceny w Japonii. Drugi raz w tym roku

Rosnące koszty produkcji i słabnący jen sprawiają, że fastfoodowy gigant musi podnieść ceny na Wyspach Japońskich.

Publikacja: 26.09.2022 14:21

McDonald’s podnosi ceny w Japonii. Drugi raz w tym roku

Foto: Bloomberg

Japońskie lokale McDonald’s podniosą ceny około 60 procent swojej oferty. Wzrost cen spowodowany jest przez rosnące koszty produkcji i wahania kursów walutowych. To już druga runda podwyżek w tym roku w japońskiej sieci fastfoodowego giganta. Japonia zmaga się bowiem z presją inflacyjną i słabnącym jenem (jen jest, jak zauważa Reuters, najsłabszy od 24 lat) co sprawia, że importowane składniki są coraz droższe.

Czytaj więcej

KFC w Australii i McDonald's Japonii mają problem z kurczakami i frytkami

McDonald’s Holding Company Japan poinformował o podwyżkach w specjalnym oświadczeniu. I przykładowo od najbliższego piątku (30 września) flagowy Big Mac będzie kosztował 410 jenów zamiast 390. Cheesebugery zdrożeją mocniej, bo ze 140 jenów ich cena wzrośnie do 180.

Jednak ceny burgerów w Japonii nadal są niższe niż w USA, w przeliczeniu na dolary. Big Mac będzie kosztował równowartość 2,85 dolarów w porównaniu do 5,15 dolarów w USA. Według tzw. wskaźnika Big Maca oznacza to, że japońska waluta jest mocno niedowartościowana. Wskaźnik Big Maca, to nieformalny wskaźnik pomiaru parytetu siły nabywczej tygodnia „The Economist”, który całkiem nieźle sprawdza się od 1986 roku, gdy został wymyślony.

Według bieżącego wskazania, na przykład, japońska waluta jest niedoszacowana o 45 procent (dane sprzed zapowiedzianej właśnie podwyżki cen Big Maca w Japonii). Z tego samego wskaźnika wynika, że złotówka jest niedoszacowana o 30 procent.

Reklama
Reklama

McDonald’s nie jest jedyną siecią gastronomiczną w Japonii, która musi podnieść ceny. Jak wynika z danych Tokyo Shoko Research rosnące koszty zmusiły już do podwyższenia około 60 procent lokali gastronomicznych.

Czytaj więcej

Po szantażu Rosji Japonia od razu się poddała. Kupuje LNG 5 razy taniej
Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama