Wiceszef Ministerstwa Przemysłu i Handlu Wiktor Jewtuchow powiedział, że resort będzie omawiał tę kwestię z nowym właścicielem restauracji McDonald’s w Rosji – informuje agencja TASS.

Przepisy na dania McDonald's może być nadal używane w lokalach, które otwierają się pod nową marką po tym jak amerykańska sieć fast-food zdecydowała się sprzedać swój rosyjski biznes. Wice szef Ministerstwa Przemysłu i Handlu Federacji Rosyjskiej Wiktor Jewtuchow powiedział dziennikarzom, że „kiedy nowy właściciel skontaktuje się z nami to, omówimy wspólnie, co jest konieczne, aby [ten system] z nową nazwą, ale ze starą recepturą, dobrze znaną i lubianą przez wielu konsumentów, działał skutecznie”.

McDonald's zawarł umowę sprzedaży swoich placówek w Rosji z jednym ze swoich franczyzobiorców, zarządzającym 25 placówkami na Syberii, właścicielem GiD LLC, Aleksandrem Goworem. Zgodnie z warunkami sprzedaży nowy właściciel będzie prowadził placówki pod inną marką. Nie wolno mu też używać receptur zastrzeżonych przez McDonald’s – w tym recepturę Big Maca.

Czytaj więcej

McDonald's informuje, że sprzedał biznes w Rosji. Eksperci mają wątpliwości

Jewtuchow zapewnił, że ministerstwo będzie wpierać firmę, jeśli będzie miała jakiekolwiek problemy, ponieważ jest ona ważna dla Federacji Rosyjskiej. Firma zatrudnia ponad 60 tys. osób i jest ważnym podatnikiem.

Członek Rosyjskiej Gildii Marketingowców Nikołaj Grigoriew uważa, że nowi właściciele rosyjskiej sieci restauracji McDonald's mają dużo pracy do zrobienia przy rebrandingu, ale popyt na jej produkty nadal będzie wysoki. Jego zdaniem pracę nowych właścicieli firmy ułatwia fakt, że dysponują oni już wyszkoloną kadrą, która zna niuanse i rozumie zasady wysokiej jakości pracy w tak dużej firmie jak McDonald's.