Aktualizacja: 15.04.2015 16:57 Publikacja: 15.04.2015 16:57
Foto: Bloomberg
Będzie to już trzeci konkurs w programie „Inteligentny rozwój" ogłoszony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). Jest to bowiem nabór projektów organizowany w ramach działania 1.2 „Sektorowe programy B+R" będącego jedną z części nowego programu operacyjnego dla firm. Programy sektorowe, w tym „Innolot – innowacyjne lotnictwo", służą realizacji dużych przedsięwzięć badawczo-rozwojowych, istotnych dla rozwoju poszczególnych branż i sektorów gospodarki.
W przypadku „Innolotu" pieniądze unijne przeznaczone zostaną na sfinansowanie projektów z zakresu nowoczesnych technologii z branży lotniczej o największym potencjale wprowadzenia rynek. O dotacje będą się mogły ubiegać przedsiębiorstwa oraz konsorcja przemysłowe składające się wyłącznie z przedsiębiorców. Budżet konkursu wynoszący 400 mln zł podzielono na dwie pule. 300 mln zł przeznaczono dla grupy A (grupa programowa, w której liderem konsorcjum jest duży, średni, mały lub mikro-przedsiębiorca ), 100 mln zł dla grupy B (grupa programowa, w której liderem konsorcjum jest średni, mały lub mikro- przedsiębiorca.
W poniedziałek Unia Europejska pozytywnie zaopiniowała wniosek Polski o płatność z Krajowego Planu Odbudowy. Wiceminister finansów Paweł Karbownik ogłosił, że już wkrótce trafi do nas 40 mld zł.
W środę oraz czwartek 13 i 14 listopada br. w Hotelu Novotel Warszawa Airport odbyła się trzecia edycja konferencji pt. Horizon4Poland. Konferencję organizowały Branżowe Punkty Kontaktowe Sieci Badawczej Łukasiewicz, które wspierają przedsiębiorców i naukowców w ubieganiu się o unijne środki na badania i innowacje w ramach programu ramowego Horyzont Europa. Tegoroczne motto konferencji brzmiało: „Polish Presidency on the Horizon”, nawiązując do zbliżającego się objęcia przez Polskę prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
UE potrzebuje pieniędzy na wzmocnienie obronności. Zamiast nowego funduszu Bruksela proponuje na razie przesunięcie pieniędzy z polityki regionalnej.
Piotr Serafin coraz bliżej objęcia teki komisarza UE ds. budżetu. Przesłuchanie w Parlamencie Europejskim pokazało, że jest przygotowany do tej funkcji.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Coraz więcej dzieci i nastolatków ma problemy natury psychicznej. Niestety wciąż brakuje miejsc i specjalistów, którzy mogą zapewnić im właściwe wsparcie. Z pomocą przychodzą Fundusze Europejskie.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Zmieniła się struktura właścicielska lotniska Pułkowo w Petersburgu. Po ponad 14 latach niemiecki Fraport sprzedał swój 25-procentowy pakiet akcji. Miał koncesję na zarządzanie na 30 lat.
Wynik budżetu po październiku jest na relatywnie niskim poziomie, ale jego realizacja może przyspieszyć w ostatnich dwóch miesiącach tego roku - uważa minister finansów Andrzej Domański.
W najnowszym odcinku „Rzecz w Tym” Bogusław Chrabota rozmawia z dr. Maciejem Laskiem, pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, o przyszłości tej kontrowersyjnej inwestycji. Czy CPK ma szansę zmienić Polskę, czy pozostanie politycznym symbolem podziałów?
Premier Donald Tusk ogłosił we wtorek, że spółka CPK zostanie dofinansowana dodatkowymi 3,5 mld zł w papierach skarbowych. Duża zmiana czeka też LOT – narodowy przewoźnik ma zostać przeniesiony do Ministerstwa Infrastruktury.
Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego IATA potępiło decyzję rządu Hiszpanii o zniesieniu opłat za bagaż podręczny dla pasażerów i nałożeniu na linie lotnicze 179 milionów euro kar. Jak twierdzi, podważa to swobodę tworzenia własnej polityki cenowej.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas