Przed założeniem startupu zbierz drużynę

Według dostępnych danych 70 proc. startupów kończy swoją działalność w ciągu dwóch lat od ich uruchomienia.

Publikacja: 13.09.2019 12:00

Przed założeniem startupu zbierz drużynę

Foto: AdobeStock

Wszyscy korzystamy z takich narzędzi jak Facebook, Airbnb czy Uber. Nie wiemy jednak, jak ogromna jest liczba rozwiązań, które kończą swój żywot jeszcze przed dotarciem do pierwszych klientów. Co decyduje o tym, że jedne rozwiązania osiągają globalny sukces, podczas gdy o innych nie mamy szansy nigdy usłyszeć?

Choć nie ma jednej prostej odpowiedzi na to pytanie, to możemy wskazać czynniki, które znacząco zwiększają prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu przez startup. Po pierwsze, jak szczególnie podkreślają fundusze venture capital, kluczowy jest zespół tworzący dane rozwiązanie. To jakość zespołu i jego determinacja decydują w głównej mierze o tym, czy uda się zrealizować zakładany biznesplan. Szczególnie jest to widoczne w momentach kryzysowych; kiedy nic nie idzie zgodnie ze scenariuszem, co w przypadku rozwijania startupu zdarza się często. W chwilach, kiedy trzeba zmobilizować się do wytężonej pracy i wykazać świeżym spojrzeniem, tylko zdeterminowany i doświadczony zespół poradzi sobie z przeciwnościami losu. Kluczowa jest również zdolność założycieli startupu do zatrudniania doświadczonych pracowników w momencie, kiedy startup przeżywa okres szybkiego rozwoju.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Fundusze europejskie
Polska prezydencja przygotuje grunt pod negocjacje budżetu UE
Fundusze europejskie
Wkrótce miliardy z KPO trafią do Polski. Wiceminister finansów podał datę
Fundusze europejskie
Horizon4Poland ’24 - fundusze europejskie na polskie projekty B+R!
Fundusze europejskie
Pieniądze na amunicję i infrastrukturę obronną zamiast na regiony
Fundusze europejskie
Piotr Serafin bronił roli regionów w polityce spójności
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku