Reklama

Ponad jedna trzecia Polaków odczuła pandemię w portfelach

Epidemia koronawirusa mocno zmieniła przyzwyczajenia konsumenckie i wpłynęła na naszą kondycję finansową.

Aktualizacja: 09.09.2020 13:17 Publikacja: 09.09.2020 10:50

Ponad jedna trzecia Polaków odczuła pandemię w portfelach

Foto: Adobe Stock

Z najnowszych badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego oraz Polskiego Funduszu Rozwoju wynika, że 34 proc. Polaków odczuło negatywny wpływ tego kryzysu na budżet gospodarstwa domowego. Wciąż jednak swoją kondycję materialną oceniamy pozytywnie.

Jak wskazuje Katarzyna Dębkowska, kierownik zespołu foresightu gospodarczego PIE, mimo największej od dekad recesji, zdecydowana większość Polaków (71 proc.) nadal pozytywnie ocenia sytuację finansową swoich gospodarstw domowych. - Co do oszczędności posiadanych przed pandemią, okazuje się, że dla 58 proc. badanych pandemia nie wpłynęła na stan ich oszczędności. Obecnie na posiadanie oszczędności wskazuje 55 proc. badanych, a co trzeci respondent uważa, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy zaoszczędzi jakaś sumę pieniędzy. Przed nami jednak okres jesienno-zimowy, który część utrzymujących się dotychczas wakacyjnych nastrojów może zmienić. Jest to związane z niepewną sytuacją epidemiologiczną – komentuje Dębkowska.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Finanse
Donald Trump rozpoczął szturm na amerykański bank centralny
Finanse
Donald Tusk powołał nowego wiceszefa KNF. Jakie ma zadania?
Finanse
Norweski fundusz odcina się od Izraela: sprzedano udziały w bankach i amerykańskiej firmie
Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Andrzej Domański: OKI to priorytetowy projekt Ministerstwa Finansów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama