Popyt wyniósł 2,55 mld zł. Średnia rentowność papierów sięgnęła 6,068 proc. i była o około 33 pkt bazowych wyższa, niż obecna wycena porównywalnych obligacji Skarbu Państwa na rynku (5,74 proc.).
Wbrew oczekiwaniom władz BGK ani samego Ministerstwa Finansów, który udzielił w przypadku emisji banku gwarancji Skarbu Państwa, spread między papierami skarbowymi i drogowymi nie spada. W przypadku pierwszej emisji „pięciolatek” w połowie października wyniósł on 30 pkt bazowych.
W sumie BGK chce pozyskać w tym roku w drodze emisji w sumie 7,25 mld zł. Do tej pory udało się uzyskać 4,1 mld zł. Środki zasilą Krajowy Fundusz Drogowy.
W przyszłym roku oferta obligacji drogowych opiewać ma na podobną kwotę, co w tym roku. Według Piotra Marczaka, dyrektora Departamentu Długu Publicznego, do emisji dojdzie w drugiej połowie roku.