eService potwierdził awarię systemu terminali
Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, firma obsługująca terminale płatnicze, poinformowało w komunikacie, że „wystąpiła awaria w działaniu usług płatności bezgotówkowych. Tuż po jej zdiagnozowaniu rozpoczęliśmy intensywne prace nad przywróceniem pełnej sprawności systemu”.
„Nasz zespół techniczny pracuje nad rozwiązaniem tak szybko, jak to możliwe. Będziemy informować Was na bieżąco o postępach. Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za cierpliwość oraz zrozumienie” – napisano w komunikacie.
Po godzinie 14 eService poinformowało, że awaria została usunięta i terminale działają już normalnie. W sumie awaria trwała około 3 godzin.
Co było przyczyną awarii terminali płatniczych?
Minister finansów i gospodarki Andrzej Domański napisał w serwisie X, że rozmawiał o sytuacji z prezesem Związku Banków Polskich.
„Płatności kartami płatniczymi są przywrócone. BLIK również działa. Przyczyny awarii będą wyjaśnione” –przekazał.