Badanie podarunkowych preferencji mieszkańców Federacji przeprowadził MasterCard. Na Nowy Rok (wtedy w Rosji obdarowuje się prezentami), co czwarta Rosjanka i prawie co drugi Rosjanin, chciałby dostać coś z agd lub elektroniki. Największym powodzeniem cieszą się telefony komórkowe i notebooki, o których marzy 46 proc. badanych.
Na drugim miejscu są wycieczki zagraniczne (26 proc.) a na trzecim - niespodzianka. 22 proc. pytanych stwierdziło, że nie liczy się materialna zawartość prezentu, ale jego emocjonalność. Nie wszystkimi więc Rosjanami zawładnął konsumpcjonizm. Ale 18 proc. Rosja chętnie znajdzie pod choinką nowy...samochód. Nie dziwi, że o takim prezencie marzy 2,5 raza więcej mężczyzn niż kobiet. Młodzi Rosjanie (24-34 lata) oczekują niespodzianki związanej z miłością.
Ostatnie miejsce, wśród wyśnionych prezentów zajęły „towary sportowe”. Chce je dostać jedynie 4 proc. pytanych. Najpopularniejszy (bo najłatwiejszy do kupienia) prezent z czasów sowieckich (butelka alkoholu i bombonierka) to marzenie 6 proc. kobiet i 2 proc. mężczyzn.