Ponad 40 proc.ma roczny obrót powyżej 100 tysięcy złotych, zaś tylko co dziesiąta firma ma obrót poniżej 25 tysięcy złotych. Najwięcej firm o najwyższych obrotach znajdziemy wśród mikrofirm o największym zatrudnieniu (aż 47 proc. firm zatrudniających od sześciu do dziewięciu osób deklaruje obroty powyżej miliona) oraz o zasięgu międzynarodowym (26 proc.).
Polskie mikroprzedsiębiorstwa częściej postrzegają konkurencję jako inspirację (54 proc.) aniżeli zagrożenie (31 proc.)91 proc. firm posiada dostęp do Internetu, trzy czwarte korzysta z bankowości internetowej, a połowa posiada stronę internetową własnej firmy.
Mimo wysokiej penetracji dostępu do Internetu wykorzystanie płatności internetowych (8 proc.), czy sprzedaży produktów i usług za pomocą Internetu nie jest jeszcze popularne (13 proc.) wśród przedsiębiorców.
Dziewięciu na dziesięciu mikroprzedsiębiorców (91 proc. ) ma dostęp do Internetu, a ponad dwie trzecie (69 proc. ) korzysta z poczty elektronicznej oraz wysyła wiadomości w formie e-mail. O wpis, wizytówkę w katalogu firm online zadbało 59 proc. badanych, podczas gdy stronę założyło 51 proc. Jednym z częściej wykorzystywanych obszarów jest bankowość internetowa. Trzy czwarte badanych deklaruje, że korzysta z tej usługi, co może wynikać z niższych opłat za dokonywane płatności właśnie za pomocą Internetu. O ile bankowość internetowa jest bardzo popularna, to możliwość realizacji płatności za zakupiony produkt lub usługę na stronie internetowej firmy jest jednym z najmniej wykorzystywanych narzędzi. Płatności online pojawiają się u 8 proc. badanych.
Mikroprzedsiębiorstwa wykorzystują Internet również do celów marketingowych. Badani dość często reklamują się (27 proc.) i pozycjonują w wyszukiwarkach (22 proc.) oraz wysyłają materiały promocyjne w formie e-mail (26proc.). Analogicznie jak płatności online wykorzystanie Internetu do zarządzania zamówieniami nie jest jeszcze upowszechnione. Ponad jedna czwarta przyjmuje zamówienia przez własną stronę www, a co siódma przez komunikator internetowy.
Mikroprzedsiębiorstwa w porównaniu do końca 2010 roku dostrzegają głównie negatywne skutki. Blisko trzy czwarte badanych (70 proc.) przyznaje, że koszty wzrosły Pozytywne efekty – zdecydowany wzrost wolumenu asortymentu można było natomiast zaobserwować u 11 proc. badanych. Mikroprzedsiębiorstwa są raczej mało ekspansywne geograficznie – dla 69 proc. badanych sytuacja w tym obszarze nie uległa zmianie, natomiast w przypadku 14 proc. skala działalności została ograniczona. Takie zjawisko częściej występowało wśród firm z najniższym obrotem (poniżej 25 tys. zł i tych, które przewidują pogorszenie sytuacji firmy w najbliższym roku.)