Oznaki ożywienia widoczne są również na rynku leasingu. Firmy zrzeszone w Związku Polskiego Leasingu sfinansowały w I połowie 2013 r. aktywa o wartości prawie 16 mld zł, notując 5,5-proc. wzrost
Według danych zawartych w raporcie „Skaner MŚP" na III kwartał 2013 r., przygotowanym na zlecenie EFL przez Keralla Research, ponad połowa przedstawicieli mikro, małych i średnich firm jest zdecydowana na zakupy (57,2 proc.). Badani zamierzają inwestować w obszar marketingu i reklamy, remonty w lokale i ich zakup, doposażenie biur oraz sprzęt IT. Przedsiębiorcy w trzecim kwartale będą również realizować zakupy środków transportu. Zwiększa się poza tym liczba deklarujących inwestycje w podnoszenie kwalifikacji swojego zespołu (17,4 proc.).
Podstawowym sposobem finansowania inwestycji przedsiębiorców jest tradycyjnie sięganie po wypracowany kapitał własny (87,8 proc.). Natomiast drugim instrumentem finansowym jest leasing - będzie się o niego starać 26,8 proc. przedsiębiorców. Dla porównania kredytem chce finansować inwestycje 19,2 proc. firm.
Związek Polskiego Leasingu podał właśnie, że wartość sfinansowanych przez firmy z branży leasingowej aktywów w I półroczu 2013 r. wyniosła łącznie prawie 16 mld zł. Porównując wynik z tym samym okresem ubiegłego roku, rynek wzrósł o 5,5 proc.
- Pierwsza połowa 2013 roku przyniosła znaczną poprawę kondycji branży leasingowej, kończąc tym samym okres stagnacji odczuwalny na rynku od ubiegłego roku – mówi Radosław Woźniak, wiceprezes EFL.