Reklama
Rozwiń
Reklama

Zarządzający funduszami chcą zmienić zasady gry

Częstsze publikowanie składników portfeli, szybsza praca nadzoru i zmiana modelu dystrybucji to postulaty TFI.

Publikacja: 28.06.2015 21:00

Zarządzający funduszami chcą zmienić zasady gry

Foto: Archiwum

Jedna z najbardziej palących zmian w sposobie działania funduszy inwestycyjnych, którą chciałyby wprowadzić TFI, miałaby służyć przede wszystkim interesowi klientów. Chodzi o możliwość częstszego niż dwa razy do roku publikowania składników portfeli funduszy inwestycyjnych. Z tym postulatem zgadza się Komisja Nadzoru Finansowego.

Kolejne wnioski racjonalizatorskie można pogrupować w dwa bloki. Pierwszy dotyczy współpracy TFI z Komisją Nadzoru Finansowego. Drugi – sprzedaży funduszy. Mechanizmy rządzące dystrybucją wzbudzają duże kontrowersje (TFI dzielą się ze sprzedawcami ukrytą opłatą, o jej wysokości klient nie wie). Branża postuluje m.in., aby: ustawowo ograniczyć wartość prowizji pobieranych przez dystrybutorów, wymusić na nich „otwartą architekturę", czyli możliwość sprzedaży funduszy zarządzanych przez TFI spoza danej grupy kapitałowej czy uregulować zawód doradcy finansowego.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Finanse
Plastikowe karty odchodzą do lamusa? Polacy coraz częściej płacą zegarkiem i pierścieniem
Finanse
Wyprzedaż bitcoina jest oznaką szerszego niepokoju na rynkach globalnych
Finanse
Prognozy Goldman Sachs dla rynków na 2026 rok
Finanse
Walka o rosyjskie aktywa. Bruksela kontra Bruksela
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Finanse
Niesolidny jak czterdziestolatek. Polacy w pętli zadłużenia
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama