Wydatki na reklamę sektora finansowego wyniosły 878 mln zł.

Wydatki sektora finansowego na reklamę w I półroczu spadły w porównaniu z ubiegłym rokiem o 7 proc.

Publikacja: 25.07.2012 02:08

Instytucje finansowe ograniczyły wydatki

Instytucje finansowe ograniczyły wydatki

Foto: Rzeczpospolita

W okresie styczeń–czerwiec finansiści wydali na reklamy w telewizji, czasopismach, radiu, kinach, a także na reklamę zewnętrzną blisko 870 mln zł wobec prawie 944 mln zł rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (przygotowywanych na podstawie danych cennikowych i nieuwzględniających indywidualnie negocjowanych rabatów).

Na pierwszy rzut oka ogólny, 7-procentowy spadek wydatków nie był znaczący, jednak dla przykładu TFI praktycznie zrezygnowały z reklam – na promocję funduszy inwestycyjnych wydano w pierwszym półroczu niewiele ponad 3 mln zł – rok temu było to ponad 20 mln zł.

Czy TFI, przeczuwając nadchodzące problemy z obligacjami korporacyjnymi, postanowiły ograniczyć wydatki na promocję, bo i tak okazałyby się to zmarnowane pieniądze? – Na pewno nie. Moim zdaniem tak duży spadek ma charakter techniczny i jest związany z planami reklamowymi na ten rok. W przypadku TFI kampanie mają charakter skokowy – my w pierwszym półroczu byliśmy bardzo widoczni, choć z reguły nie jesteśmy. W drugim półroczu sytuacja może wyglądać inaczej – mówi Magdalena Krupińska, menedżer ds. marketingu i PR w grupie Copernicus.

Nawet banki, tradycyjnie nieszczędzące pieniędzy na promocję, ograniczyły wydatki na ten cel. Wciąż są największym reklamodawcą wśród instytucji finansowych, jednak ich wydatki rzędu 588 mln zł są o ponad 11 proc. niższe niż przed rokiem, gdy wynosiły 664 mln zł. Pierwsze sześć miesięcy roku przyniosło przetasowanie w rankingu największych reklamodawców branży finansowej. Na pierwsze miejsce wskoczył Alior Bank z wydatkami sięgającymi 50 mln zł. Rok temu był nieobecny w zestawieniu.

– W czerwcu wprowadziliśmy  markę Alior Sync. Wydatki na jej wypromowanie zostały w zestawieniu KantarMedia wliczone do budżetu Alior Banku. Gdyby porównać wydatki cennikowe samego Alior Banku, to zająłby w tym rankingu szóstą pozycję – tłumaczy Julian Krzyżanowski, rzecznik Alior Banku.

Na drugim miejscu znalazł się ING Bank Śląski z wydatkami rzędu 48 mln zł (wzrost o 7 proc. i skok z czwartego miejsca). Ubiegłoroczny lider – PKO BP – którego nakłady na reklamę istotnie spadły z 77 mln zł rok temu do 47 mln zł, zakończył półrocze na trzecim miejscu.

Nie wszystkie duże instytucje ograniczyły wydatki reklamowe. Ubezpieczyciele wydali na promocję prawie 181 mln zł wobec 154 mln zł rok temu. Znaczny wpływ na ogólny wzrost wydatków branży ubezpieczeniowej miał jednak rebranding PZU – firma na nowe logo wydała 25 mln zł.

W okresie styczeń–czerwiec finansiści wydali na reklamy w telewizji, czasopismach, radiu, kinach, a także na reklamę zewnętrzną blisko 870 mln zł wobec prawie 944 mln zł rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (przygotowywanych na podstawie danych cennikowych i nieuwzględniających indywidualnie negocjowanych rabatów).

Na pierwszy rzut oka ogólny, 7-procentowy spadek wydatków nie był znaczący, jednak dla przykładu TFI praktycznie zrezygnowały z reklam – na promocję funduszy inwestycyjnych wydano w pierwszym półroczu niewiele ponad 3 mln zł – rok temu było to ponad 20 mln zł.

Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Świat więcej ryzykuje i zadłuża się. Rosną koszty obsługi długu