– Polska jest pierwszym krajem, gdzie zdecydowaliśmy się na połączenie naszej marki z lokalną – mówi „Rz" Andy Marshall, dyrektor zarządzający Costa Coffe na Europę Środkową i Azję, wicelidera światowego rynku kawiarni. Od dwóch lat jest ona także właścicielem coffeeheaven, czołowej sieci kawiarnianej w Polsce zarządzanej przez spółkę CHI.
Rewolucja w kawowej sieci zaczyna się od trzech warszawskich kawiarni coffeeheaven oraz 19 lokali, które do tej pory działały w Polsce pod marką Costa Coffee.
Pod nową marką będą działały również wszystkie nowo otwierane kawiarnie. Do końca roku finansowego 2012/2013 (zaczął się 1 marca 2012 r.), ma ich powstać dodatkowo 10–15. W sumie w ciągu całego roku CHI otworzy ok. 30 lokali. Dziś ma ich ponad 110.
Konkurencja nie śpi
– Coffeeheaven ma mocną pozycję na polskim rynku. Jednak ze względu na rosnącą konkurencyjność konieczne są zmiany, bo w przeciwnym razie groziłabym nam stagnacja i utrata udziałów rynkowych – komentuje Neil Campbell, dyrektor zarządzający CHI Polska.
Costa musi działać, ponieważ nie jest jedyną firmą, które chce wykorzystać rozwój rynku kawiarnianego w naszym kraju. Otwieranie kolejnych lokali zapowiada m. in. Starbucks, największy globalny konkurent brytyjskiej sieci. Obecnie ma ich 29, a jeszcze w tym roku – jak zapowiada Ewa Bałys, koordynator ds. marketingu Starbucks, otworzy m. in. kolejny lokal w Warszawie.