Wtorkowa sesja na europejskich parkietach upływa pod znakiem publikacji wskaźników PMI dla sektora usług (opracowanych na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród menedżerów ds. zakupów w firmach usługowych).
Niemiecki PMI, wyliczony przez firmę Markit Economics wyniósł w lutym 54,7 pkt. wobec 55,7 pkt. w styczniu. Mimo pogorszenia w ujęciu miesięcznym, wartość niemieckiego PMI i tak okazała się lepsza od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się, że wyniesie 54,1 pkt. Poziom powyżej 50 pkt. oznacza rozwój w sektorze usług, wartość poniżej 50 pkt. - zastój.
Niemcy wypadają bardzo dobrze na tle całej strefy euro, której PMI spadł w lutym do 47,9 pkt. z 48,6. Zastój w usługach eurolandu okazał się jednak słabszy od oczekiwań - analitycy spodziewali się wartości wskaźnika rzędu 47,3 pkt.
Pozytywnie zaskoczyła Francja. PMI sektora usług w tym kraju wzrósł w lutym do 43,7 pkt. z 43,6 pkt. na koniec poprzedniego miesiąca. Wstępne szacunki zakładały nie wzrost, a spadek wartości wskaźnika, do 42,7 pkt.
Najgorsze wieści płyną z Hiszpanii - tutaj PMI spadł do 44,7 pkt. z 47 pkt. w styczniu.