Ich lista dalej się wydłuża Cshback pozwala właścicielowi karty płatniczej podczas płacenia nawet niewielkiej kwoty jednoczesna wypłatę gotówki ze sklepowej kasy – łącznie może to być maksymalnie 300 zł.
Choć został wprowadzona na rynek już w 2006 r. to rozwijała się bardzo wolno, ale w 2014 r. nastąpił zdecydowany przełom.
- Zakładaliśmy podwojenie liczby punktów akceptujących usługę, ale plan został zrealizowany z dużą nawiązką – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku akceptacji kart płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe.
Według danych NBP na koniec 2013 r. usługę cashback akceptowało 30 tys. punktów – po roku ich liczba wzrosła do 72 tys. MastercCard promował ją w dwóch kampaniach, w ciągu tygodnia rozpocznie się kolejna edycja.
Według NBP Liczba transakcji i ich wartość także systematycznie rosną. Dzisiaj cashback oferowany jest zarówno przez duże sieci sklepów spożywczych jak Alma, Carrefour czy Dino po operatorów stacji benzynowych jak PKN Orlen. Jest ona także wprowadzana w segmencie tzw. handlu tradycyjnego czyli wśród operatorów niewielkich sklepów.