Tegoroczną zwyciężczynią Script Pro jest Marta Konarzewska. Jej scenariusz „Włast” to historia Marii Komornickiej – młodopolskiej poetki i pisarki, która w 1907 roku zaczęła uważać się za mężczyznę, przyjmując imię Piotr Włast. Fundatorem Nagrody Głównej w wysokości 20 000 zł jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Scenariusz został uhonorowany również Nagrodą Specjalną ZAiKS- o wartości 10 000 zł.

Druga nagroda w wysokości 12 000 zł, również ufundowana przez PISF, trafiła do Bartosza Blaschke za scenariusz „Sonata” - biograficzną opowieść o Grzegorzu Płonce, który uważany był uważany był za dziecko autystyczne. W rzeczywistości cierpiał na głęboki niedosłuch, który na dodatek skrywał wybitny talent muzyczny.

Trzecia nagroda w wysokości 8 000 zł, podobnie jak poprzednie wyróżnienia ufundowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, została przyznana ex aequo dwóm tekstom: „Miłce” Jakuba Kaprala oraz „Pojednaniu” Filipa Dzierżawskiego i Piotra Borkowskiego. „Miłka” to historia dziewczyny z Zespołem Downa, która oddaje swoją córkę do adopcji. Po 18 latach córka odnajduje matkę. Bohaterką „Pojednania” jest młoda więźniarka, która próbuje uzyskać przebaczenie od matki swojej ofiary.

Nagroda Specjalna Canal + w wysokości 15 000 zł  ostała przyznana Joannie Niczyj za scenariusz „Boscy szaleńcy” opowiadający historię zwerbowania Juliusza Słowackiego przez francuski wywiad w celu przeniknięcia do sekty Andrzeja Towiańskiego.

W finale tegorocznego konkursu Script Pro znalazły się też teksty: „B-Boy. Historia Cetowego” Andrzeja Mańkowskiego. „Boscy szaleńcy” Joanny Niczyj, „Drabina Jakubowa” Tomasza Jurkiewicza i Piotra Janusza, „Jesienna dziewczyna” Patrycji Nowak i Katarzyny Klimkiewicz, „Osiedle polskich skrzydeł” Michała Wnuka i Kai Krawczyk-Wnuk (ten tekst dostał już produkcyjne wsparcie PISF-u podczas pierwszej sesji 2018 roku) oraz „Sam na linie” Przemysława Jurka. Autorzy wszystkich scenariuszy, które zostały zakwalifikowane do finału, będą mogli skorzystać z konsultacji zorganizowanych w Szkole Wajdy.