Reżyser Wojciech Pacyna deklaruje, że pokazał młodą Polkę rozważającą pogodzenie kariery z życiem rodzinnym. Ale znów się okazało, że realizatorom wcale nie zależało, by nakręcić film o prawdziwych bohaterach i dla myślącego odbiorcy. Oni po prostu chcieli zarobić na płytkich marzeniach maluczkich o luksusie i nakręcili baśń udającą spojrzenie na problemy współczesnych kobiet.

Gdyby było inaczej, to film nie powstałby wedle sprawdzonej komercyjnie formuły, która mogłaby brzmieć na przykład tak: „Wygeneruj kilka zamożnych postaci, wymyśl perypetie na wzór tych, w które obfitują ulubione przez widzów telenowele, umieść wszystkich w luksusowych wnętrzach, ubierz w najmodniejsze ciuchy i dodaj dziecko oraz psa. I parę nachalnych product placementów, żeby zwróciła się część kosztów produkcji”.

Główną bohaterką ekranowego debiutu reżysera, m.in. „Klanu”, „Samego życia” i „Zostać miss”, jest mniej więcej trzydziestoletnia Ama (czy to spolszczona wersja anglosaskiej Amy?), chodząca w futrach head-hunterka marząca o dziecku (Dereszowska). Chce je adoptować, ale w końcu poczyna je z klientem firmy (jak zwykle bezbarwny Wieczorkowski), któremu załatwiła pracę w Dolinie Krzemowej (!).

Mężczyzna wyjeżdża, ona mu nic nie mówi, potem on się dowiaduje, że został ojcem, i wraca. Na koniec jest scena nawiązująca do „Pancernika Potiomkina”. Równie prawdopodobna jak cała opowieść, w której bogata kobieta ma niby problem z łączeniem kariery z wychowaniem dziecka.

[i] Polska 2009, reż. Wojciech Pacyna, wyk. Anna Dereszowska, Jan Wieczorkowski, Edyta Olszówka, kina: Cinema City: Arkadia, Bemowo, Galeria Mokotów, Janki, Promenada, Sadyba, Multikino: Ursynów, Złote Tarasy, Silver Screen: Puławska, Targówek, Wola Park, Atlantic, Femina, Kinoteka, NoveKino Praha[/i]