Złote Globy: The Social Network zwycięzcą Złotych Globów

W nocy z 16 na 17 stycznia w Hollywood zostały rozdane Złote Globy. Za najlepsze filmy ubiegłego roku członkowie Hollywoodzkiego Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej uznali „The Social Network” Davida Finchera oraz „Wszystko w porządku” Lisy Cholodenko.

Publikacja: 17.01.2011 05:33

Złote Globy: The Social Network zwycięzcą Złotych Globów

Foto: ROL

Niespodzianki nie było. Wygrał faworyt [link=http://www.rp.pl/artykul/492083,549755_-Social--Network--od-dzisiaj-w-kinach.html" "target=_blank]"The Social Network"[/link] Davida Finchera — film o Marku Zuckerbergu, założycielu Facebooka, dwudziestokilkulatku, który zajmuje 35. miejsce na liście najbogatszych Forbesa, z osobistym majątkiem o wartości blisko 7 mld dolarów. Historia mruka, który nie jest w stanie zainteresować sobą dziewczyny, nie potrafi być lojalny w stosunku do ludzi, którzy mu zaufali, nie umie odnaleźć się w społeczności. Arogancki i zadufany, przekonany o swojej przewadze intelektualnej nad otoczeniem. Ale przecież jest geniuszem. „Social Network” jest też opowieścią o naszych czasach. O świecie, w którym osobiste kontakty i rozmowy zostają zastąpione przez esemesy albo notki pisane w Internecie. Nie jest przecież rzeczą przypadku, że studencka zabawa zamieniła się w olbrzymie przedsięwzięcie. Film Finchera zdobył też trzy inne statuetki: za reżyserię, scenariusz i muzykę.

[wyimek][link=http://www.rp.pl/galeria/9131,1,595142.html" "target=_blank]Zobacz galerię zdjęć[/link][/wyimek]

Trzeba przyznać, że członkowie Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej zapomnieli w tym roku o swoim konserwatywnym zazwyczaj guście. „Social Network” jest filmem skromnym i nowoczesnym. Podobnie zresztą jak „Wszystko w porządku” nagrodzone jako najlepsza komedia. Lisa Cholodenko opowiedziała o rodzeństwie, które zostało poczęte w probówkach i wychowane przez dwie lesbijki. Ale stojąc u progu dorosłości chłopiec postanawia poznać biologicznego ojca. Paul okazuje się prowadzącym beztroski tryb życia restauratorem, który w poukładaną codzienność rodziny wnosi sporo bałaganu. To w gruncie rzeczy bardzo osobisty film. Scenariusz powstawał wiele lat, w tym czasie Cholodenko, sama żyjąca w partnerskim związku z inną kobietą, urodziła synka. Temat stał się jej więc szczególnie bliski, bo, jak stwierdziła w jednym z wywiadów, kiedyś jej dziecko też zada pytanie, kim jest jego ojciec. Współautor scenariusza Stuart Blumberg z kolei przyznał, że w czasach studenckich był dawcą spermy — mógłby znaleźć się w sytuacji Paula.

[srodtytul]Wygrali faworyci[/srodtytul]

Największym przegranym tej edycji Globów jest zapewne „Jak zostać królem” Toma Hoopera. Statuetkę zgarnął tylko znakomity odtwórca roli głównej — Colin Firth. Zagrał brytyjskiego księcia Alberta, który po śmierci swego ojca Jerzego V i nagłej abdykacji zakochanego w pani Simpson brata Edwarda VIII, musiał tuż przed wybuchem II wojny światowej zostać królem Anglii. Problem w tym, że okrutnie się jąkał, narażając na pośmiewisko królewską cześć. Film Hoopera jest właściwie opowieścią o przełamywaniu własnej słabości. I o rodzącej się przyjaźni, która pokonuje wszelkie bariery. Albert, któremu nie był do tej pory pomóc żaden logopeda, trafia do pewnego Australijczyka, nieudacznego aktora, który pracując na jego wymową stosuje dość niekonwencjonalne metody. W tle „Jak zostać królem” są stosunki na brytyjskim dworze i narastający w Europie nazizm, a rola Firtha jest rzeczywiście brawurowa.

Zresztą we wszystkich kategoriach aktorskich wygrali faworyci. Za najlepszą aktorkę uznano niezwykłą Natalie Portman — ambitną baletnicę z [link=http://www.rp.pl/artykul/530080.html" "target=_blank]„Czarnego łabędzia”[/link], grzeczną dziewczynkę, która do roli w „Jeziorze Łabędzim” musi odszukać swoją ciemną stronę i — miotana namiętnościami — popada w obłęd.

— Dziesięć lat temu spotkaliśmy się w kawiarni na Times Square w Nowym Jorku i Natalie powiedziała, że bardzo chciałby kiedyś zagrać baletnicę — opowiadał "Rzeczpospolitej" reżyser Darren Aronofsky. — Przypomniałem sobie o tym, gdy zacząłem kompletować obsadę do „Czarnego łabędzia”. Dziś wiem, że ten film żyje dzięki niej. Natalie dziękowała mu ze sceny rozpromieniona. Ma zresztą i inny powód do radości 34-letnia aktorka spodziewa się bowiem swojego pierwszego dziecka.

[wyimek][link=http://www.rp.pl/artykul/595271_Zlote-Globy-dla-seriali.html]Złote Globy dla seriali[/link][/wyimek]

Spory sukces odniósł „Fighter” Davida O'Russella — oparta na faktach opowieść o życiu bostońskiego boksera „Irisha” Micky’ego Warda i jego przyrodniego brata Dicky’ego Eklunda, który został jego trenerem. Za role drugoplanowe w tym obrazie nagrody dostali Christian Bale i Melisas Leo. Ta ostatnia dziękowała ze sceny swojej matce, matce swojej matki i matce matki swojej matki. Ech, Hollywood!

W filmach komediowych za role drugoplanowe wyróżniono żelazną faworytkę — poukładaną matkę-lekarkę Annette Bening z „Wszystko w porządku” oraz Paula Giamattiego, który w „Barney’s Version” zagrał człowieka, który mimo surowego żydowskiego wychowania jest, mówiąc delikatnie, dość nieodpowiedzialny w kontaktach z kobietami. — Bardzo mi ta rola odpowiadała — powiedział „Rzeczpospolitej”. — Po pierwsze mam włoskie korzenie i sporo się w życiu napracowałem, żeby swój temperament okiełznać. A tam mogłem wreszcie żyć dniem i udawać wiecznego chłopca. Poza tym bardzo mi odpowiada to specyficzne, żydowskie poczucie humoru, odrobinę mroczne, przesiąknięte nutką cynizmu i pesymizmu.

I wreszcie kategoria, która zawsze nas interesuje: film nieagielskojęzyczny. Tutaj zaskoczenie: Złoty Glob nie powędrował do któregoś z faworytów, a więc meksykańskiego „Biutiful” lub włoskiego „Jestem miłością”. Statuetkę zgarnęła debiutująca w styl Dogmy i kochająca psychologiczne kino Dunka Susanne Bier, za obraz „In the Better World” („W lepszym świecie”). Reżyserka rozgłos zdobyła filmem „Bracia”, w 2007 roku nominowana była do Oscara za „Tuż po weselu”. „W lepszym świecie” to opowieść o losach dwóch duńskich rodzin, których dzieci spotykają się na tej samej szkolnej ławce. Smutny film o samotności i bólu, o tym, że nie warto szukać „lepszego świata”, bo ludzie tak samo kochają i cierpią w każdym zakątku Ziemi.

[srodtytul] Przedoscarowy sprawdzian [/srodtytul]

Tegoroczna uroczystość odbyła się z ogromną pompą, gromadząc w hotelu Beverly Hilton „całe Hollywood”. Przez scenę — jako nagradzani i jako wręczający Globy — przewinęły się gwiazdy wszystkich pokoleń: od tych najmłodszych jak Zac Efron, Robert Pattinson czy Justine Bieber, aż do mocarz ekranu jak Al Pacino czy Jane Fonda. Byli: Michelle Pfeiffer, Sylvester Stallone, Tilda Swinton, Julianne Moore,Warren Beatty, Bruce Willis, Scarlett Johansson, Renee Zellweger, Helen Mirren. Wszystkich „wielkich” nie sposób wymienić. Ale trudno się dziwić. Wręczenie Złotych Globów to tradycyjnie jeden z najważniejszych wieczorów w Los Angeles. Łącznie do Beverly Hilton Hotel zjechało około 750 gości, którzy potem rozeszli się na przyjęcia, organizowane zresztą w tym samym hotelu.

Złote Globy przyznawane są przez zagranicznych dziennikarzy, którzy rezydują w USA i są członkami Hollywood Foreign Press Association (Hollywoodzkiego Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej). Organizacja ta jest bardzo elitarna, z każdego kraju może do niej należeć po jednej, maksimum dwie osoby. Żeby zachować elitarność Stowarzyszenia zarząd zgadza się w każdym roku przyjmować nie więcej niż pięciu nowych członków. Dlatego tak naprawdę o Globach decyduje niespełna 100 osób z 55 krajów.

Swoje nagrody filmowe HFPA przyznaje od 1946 roku, telewizyjne — od 1955 roku. Dziś kategorii jest już dwadzieścia pięć — 14 filmowych i 11 telewizyjnych.

W Los Angeles można usłyszeć złośliwy dowcip, że w dniu wręczania Złotych Globów w mieście dłużej czeka się na podanie kolacji w restauracjach. To aluzja do sytuacji zagranicznych dziennikarzy akredytowanych w Hollywood, którzy nie mogąc wyżyć z korespondencji wysyłanych do swoich krajów, w różny sposób dorabiają do pensji. Ale żarty żartami, a Złote Globy liczą się w świecie kina. Skąd ta pompa? Po serii wyróżnień przyznawanych przez krytyków to przecież ostatnia i najważniejsza przymiarka przedoskarowa. Często zdarza się, że werdykty członków Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej i Amerykańskiej Akademii Filmowej pokrywają się. Choć bywa też inaczej. na przykład w ubiegłym roku dziennikarze okazali się bardzo konserwatywni i „hollywoodzcy” nagradzając superprodukcję Jamesa Camerona „Avatar”, podczas gdy najważniejsze Oscary zdobył ambitny, znakomity obraz Kathryn Bigelow „The Hurt Locker. W pułapce wojny”.

Dzisiaj zresztą coraz częściej mówi się, że Oscary przyznawane są zbyt późno, a Amerykańska Akademia Filmowa przymierza się do zmiany terminu. Ale nie jest to proste. Oscary są biznesem. Czas pomiędzy ogłoszeniem nominacji i galą Oscarową sprzyja promocji filmów. Wyróżnione tytuły wchodzą często z powrotem do kin, zyskując nowych widzów. Skrócenie tego okresu mogłoby negatywnie wpłynąć na interesy filmowego przemysłu. Dlatego na razie pozycja Globów jako ostatniego przedoskarowego sprawdzianu wydaje się niezagrożona.

[i]Barbara Hollender[/i]

[ramka]NAJLEPSZY FILM – DRAMAT

[link=http://www.rp.pl/artykul/492083,549755_-Social--Network--od-dzisiaj-w-kinach.html" "target=_blank]"The Social Network"[/link]

NAJLEPSZY FILM - KOMEDIA LUB MUSICAL

"Wszystko w porządku"

NAJLEPSZA REŻYSERIA:

David Fincher za [link=http://www.rp.pl/artykul/492083,549755_-Social--Network--od-dzisiaj-w-kinach.html" "target=_blank]"The Social Network"[/link]

NAJLEPSZY AKTOR W DRAMACIE

Colin Firth za rolę w filmie "Jak zostać królem"

NAJLEPSZA AKTORKA W DRAMACIE

Natalie Portman za rolę w filmie [link=http://www.rp.pl/artykul/530080.html" "target=_blank]"Czarny Łabędź"[/link]

NAJLEPSZY AKTOR W KOMEDII LUB MUSICALU

Paul Giamatti za rolę w filmie "Barney's Version"

NAJLEPSZA AKTORKA W KOMEDII LUB MUSICALU

Annette Bening za rolę w filmie "Wszystko w porządku"

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY

Christian Bale za rolę w filmie „The Fighter”

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA

Melissa Leo za rolę w filmie "The Fighter"

NAJLEPSZA PIOSENKA FILMOWA

Diane Warren za piosenkę "You Haven't Seen The Last of Me" z filmu "Burlesque"

NAJLEPSZY SCENARIUSZ

Aaron Sorkin za [link=http://www.rp.pl/artykul/492083,549755_-Social--Network--od-dzisiaj-w-kinach.html" "target=_blank]"The Social Network"[/link]

NAJLEPSZA MUZYKA:

Trent Reznor, Atticus Ross za [link=http://www.rp.pl/artykul/492083,549755_-Social--Network--od-dzisiaj-w-kinach.html" "target=_blank]"The Social Network"[/link]

NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY

[link=http://www.rp.pl/artykul/9146,495307_Toy-Story-3-----.html]"Toy Story 3"[/link]

NAJLEPSZY FILM OBCOJĘZYCZNY

"In a Better World"

TV

NAJLEPSZY SERIAL DRAMATYCZNY:

[link=http://www.rp.pl/artykul/55361,592999_Scorsese-i-zachwyca--i-rozczarowuje-.html" "target=_blank]"Zakazane imperium" [/link]

NAJLEPSZY SERIAL KOMEDIOWY

[link=http://www.rp.pl/artykul/512390,536530_Szkolny-chor-spiewa-o-seksie.html" "target=_blank] "Glee"[/link]

NAJLEPSZY MINISERIAL LUB FILM TELEWIZYJNY:

"Carlos"

NAJLEPSZY AKTOR W MINISERIALU LUB FILMIE TELEWIZYJNYM

Al Pacino za rolę w filmie "You Don't Know Jack"

NAJLEPSZA AKTORKA W MINISERIALU LUB FILMIE TELEWIZYJNYM

Claire Danes za rolę w filmie "Temple Grandin"

NAJLEPSZY AKTOR W SERIALU DRAMATYCZNYM:

Steve Buscemi za rolę w [link=http://www.rp.pl/artykul/55361,592999_Scorsese-i-zachwyca--i-rozczarowuje-.html" "target=_blank]"Zakazane imperium" [/link]

NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU DRAMATYCZNYM:

Katey Sagal za rolę w "Sons of Anarchy"

NAJLEPSZY AKTOR W SERIALU KOMEDIOWYM

Jim Parsons za rolę w "Teorii Wielkiego Podrywu"

NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU KOMEDIOWYM

Laura Linney za rolę w "The Big C"

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY W SERIALU, MINISERIALU LUB FILMIE TELEWIZYJNYM:

Chris Colfer za rolę w [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,536530_Szkolny-chor-spiewa-o-seksie.html" "target=_blank]"Glee"[/link]

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA W SERIALU, MINISERIALU LUB FILMIE TELEWIZYJNYM

Jane Lynch za rolę w [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,536530_Szkolny-chor-spiewa-o-seksie.html" "target=_blank]"Glee"[/link]

[/ramka]

[ramka][srodtytul]Pełna lista nominacji

([link=http://www.stopklatka.pl/wydarzenia/wydarzenie.asp?wi=72304" "target=_blank]za serwisem Stopklatka[/link])[/srodtytul]

[b]NAJLEPSZY [link=http://www.rp.pl/temat/492083_Recenzje_filmowe.html" "target=_blank]FILM[/link] - DRAMAT[/b]

[link=http://www.rp.pl/artykul/530080.html" "target=_blank]Czarny Łabędź[/link]

The Fighter

[link=http://www.rp.pl/artykul/515328.html" "target=_blank]Incepcja[/link]

Jak zostać królem

[link=http://www.rp.pl/artykul/549755.html" "target=_blank]Social Network[/link]

[b]NAJLEPSZA AKTORKA W DRAMACIE[/b]

[link=http://www.rp.pl/artykul/202666.html" "target=_blank]Halle Berry[/link] - Frankie and Alice

[link=http://www.rp.pl/artykul/195878.html" "target=_blank]Nicole Kidman[/link] - Rabbit Hole (Między światami)

Jennifer Lawrence - Do szpiku kości

[link=http://www.rp.pl/artykul/186051.html" "target=_blank]Natalie Portman[/link] - [link=http://www.rp.pl/artykul/530080.html" "target=_blank]Czarny Łabędź[/link]

Michelle Williams - Blue Valentine

[b]NAJLEPSZY AKTOR W DRAMACIE[/b]

Jesse Eisenberg - [link=http://www.rp.pl/artykul/549755.html" "target=_blank]Social Network[/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul/394309.html" "target=_blank]Colin Firth[/link] - Jak zostać królem

James Franco - 127 godzin

Ryan Gosling - Blue Valentine

Mark Wahlberg - The Fighter

[b]NAJLEPSZY FILM - KOMEDIA LUB MUSICAL [/b]

[link=http://www.rp.pl/artykul/9146,442504_Alicja-w-Krainie-Czarow-----.html]Alicja w Krainie Czarów [/link]

Burleska

Wszystko w porządku

[link=http://www.rp.pl/artykul/549733.html" "target=_blank]Red[/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul" "target=_blank]Turysta[/link]

[b]NAJLEPSZA AKTORKA W KOMEDII LUB MUSICALU[/b]

Annette Bening - Wszystko w porządku

Anne Hathaway - Miłość i inne używki

[link=http://www.rp.pl/artykul/65034.html" "target=_blank]Angelina Jolie[/link] - [link=http://www.rp.pl/artykul" "target=_blank]Turysta[/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul/245532.html" "target=_blank]Julianne Moore[/link] - Wszystko w porządku

Emma Stone - [link=http://www.rp.pl/artykul/571124.html" "target=_blank]Łatwa dziewczyna[/link]

[b]NAJLEPSZY AKTOR W KOMEDII LUB MUSICALU[/b]

[link=http://www.rp.pl/artykul/339825.html" "target=_blank]Johnny Depp[/link] - [link=http://www.rp.pl/artykul/9146,442504_Alicja-w-Krainie-Czarow-----.html]Alicja w Krainie Czarów[/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul/339825.html" "target=_blank]Johnny Depp[/link] - [link=http://www.rp.pl/artykul" "target=_blank]Turysta[/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul/562232.html" "target=_blank]Paul Giamatti[/link] - Barney's Version

[link=http://www.rp.pl/artykul/482729.html" "target=_blank]Jake Gyllenhaal[/link] - Miłość i inne używki

Kevin Spacey - Casino Jack (W krainie pieniądza)

[b]NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY[/b]

[link=http://www.rp.pl/artykul/524931.html" "target=_blank]Jak ukraść księżyc[/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul/569943.html" "target=_blank]Iluzjonista[/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul/495307.html" "target=_blank]Toy Story 3[/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul/570992.html" "target=_blank]Zaplątani[/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul/458448.html" "target=_blank]Jak wytresować smoka[/link]

[b]NAJLEPSZY FILM OBCOJĘZYCZNY[/b]

[link=http://www.rp.pl/artykul/481244.html" "target=_blank]Biutiful[/link]

Le concert

The Edge (Na końcu świata)

I am love ([link=http://www.rp.pl/artykul/540333.html]Jestem miłością[/link])

Better World

[b]NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA[/b]

[link=http://www.rp.pl/artykul/579814.html" "target=_blank]Amy Adams[/link] - The Fighter

[link=http://www.rp.pl/artykul/555863.html" "target=_blank]Helena Bonham Carter[/link] - Jak zostać królem

Mila Kunis - [link=http://www.rp.pl/artykul/530080.html" "target=_blank]Czarny Łabędź[/link]

Melissa Leo - The Fighter

Jacki Weaver - [link=http://www.rp.pl/artykul/576892.html" "target=_blank]Królestwo zwierząt[/link]

[b]NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY[/b]

[link=http://www.rp.pl/artykul/179648.html" "target=_blank]Christian Bale[/link] - The Fighter

[link=http://www.rp.pl/artykul/539548.html" "target=_blank]Michael Douglas[/link] - [link=http://www.rp.pl/artykul/9131,539425-Udany-powrot-na-Wall-Street.html" "target=_blank]Wall Street: Pieniądz nie śpi[/link]

Andrew Garfield - [link=http://www.rp.pl/artykul/549755.html" "target=_blank]Social Network[/link]

Jeremy Renner - Miasto złodziei

Geoffrey Rush - Jak zostać królem

[b]REŻYSERIA[/b]

Darren Aronofsky - [link=http://www.rp.pl/artykul/530080.html" "target=_blank]Czarny Łabędź[/link]

David Fincher - [link=http://www.rp.pl/artykul/549755.html" "target=_blank]Social Network[/link]

Christopher Nolan - [link=http://www.rp.pl/artykul/515328.html" "target=_blank]Incepcja[/link]

David O. Russell - The Fighter

Tom Hooper - Jak zostać królem

[b]NAJLEPSZY SCENARIUSZ[/b]

Danny Boyle , Simon Beaufoy - 127 godzin

Christopher Nolan - Incepcja

David Seidler - Jak zostać królem

Lisa Cholodenko , Stuart Blumberg - Wszystko w porządku

Aaron Sorkin - [link=http://www.rp.pl/artykul/492083,549755_-Social--Network--od-dzisiaj-w-kinach.html" "target=_blank]"The Social Network"[/link]

[b]NAJLEPSZA MUZYKA[/b]

Danny Elfman - [link=http://www.rp.pl/artykul/9146,442504_Alicja-w-Krainie-Czarow-----.html]Alicja w Krainie Czarów[/link]

Trent Reznor, Atticus Ros - [link=http://www.rp.pl/artykul/492083,549755_-Social--Network--od-dzisiaj-w-kinach.html" "target=_blank]"The Social Network"[/link]

Hans Zimmer - Incepcja

A.R. Rahman - 127 godzin

Alexandre Desplat - Jak zostać królem

[b]NAJLEPSZA PIOSENKA[/b]

Bound to You - Burleska

Coming Home - Country Strong

I See the Light - Zaplątani

There's a Place for Us - Opowieści z Narnii: Podróż Wędrowca do Świtu

You Haven't Seen the Last of Me - Burleska

[b]TELEWIZJA. NAJLEPSZY [link=http://www.rp.pl/temat/512390-Serial.html" "target=_blank]SERIAL[/link] DRAMATYCZNY[/b]

[link=http://www.rp.pl/artykul/55361,592999_Scorsese-i-zachwyca--i-rozczarowuje-.html" "target=_blank]Zakazane imperium [/link]

[link=http://www.rp.pl/artykul/512390,525326_Psychopata-tez-czlowiek.html" "target=_blank]Dexter[/link]

The Walking Dead

Mad Men

[link=http://www.rp.pl/artykul/512390,530238_Doktor-House-idzie-do-szpitala.html" "target=_blank] Dr House [/link]

Breaking Bad

[b]NAJLEPSZA AKTORKA W [link=http://www.rp.pl/temat/512390-Serial.html" "target=_blank]SERIALU[/link] DRAMATYCZNYM[/b]

Julianna Margulies - Żona idealna

Elisabeth Moss - Mad Men

Piper Perabo - Covert Affairs

Katey Sagal - Sons of Anarchy

Kyra Sedgwick - Podkomisarz Brenda Johnson

[b]NAJLEPSZY AKTOR W [link=http://www.rp.pl/temat/512390-Serial.html" "target=_blank]SERIALU[/link] DRAMATYCZNYM[/b]

Steve Buscemi - Boardwalk Empire

Bryan Cranston - Breaking Bad

Michael C. Hall - [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,525326_Psychopata-tez-czlowiek.html" "target=_blank]Dexter [/link]

Jon Hamm - Mad Men

Hugh Laurie - [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,530238_Doktor-House-idzie-do-szpitala.html" "target=_blank]Dr House[/link]

[b]NAJLEPSZY [link=http://www.rp.pl/temat/512390-Serial.html" "target=_blank]SERIAL[/link] KOMEDIOWY[/b]

Rockefeller Plaza 30

Teoria wielkiego podrywu

Współczesna rodzina

[link=http://www.rp.pl/artykul/512390,589856-Siostra-Jackie.html" "target=_blank]Siostra Jackie[/link]

The Big C

[link=http://www.rp.pl/artykul/512390,536530_Szkolny-chor-spiewa-o-seksie.html" "target=_blank]Glee [/link]

[b]NAJLEPSZA AKTORKA W SERIALU KOMEDIOWYM [/b]

Toni Collette - United States of Tara

Edie Falco - Siostra Jackie

Tina Fey - 30 Rock

Laura Linney - The Bic C

Lea Michelle - [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,536530_Szkolny-chor-spiewa-o-seksie.html" "target=_blank]Glee [/link]

[b]NAJLEPSZY AKTOR W SERIALU KOMEDIOWYM[/b]

Alec Baldwin - Rockefeller Plaza 30

Steve Carell - Biuro

Thomas Jane - Wyposażony

Matthew Morrison - [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,536530_Szkolny-chor-spiewa-o-seksie.html" "target=_blank]Glee [/link]

Jim Parson - Teoria wielkiego podrywu

[b]NAJLEPSZY MINISERIAL LUB FILM TELEWIZYJNY[/b]

Carlos

Pacyfik

[link=http://www.rp.pl/artykul/512390,574652-Historia-podlana-krwia-i-testosteronem.html" "target=_blank]Filary Ziemi[/link]

Temple

Grandin You don't know Jack

[b]NAJLEPSZA AKTORKA W MINISERIALU LUB FILMIE TELEWIZYJNYM[/b]

Hayley Atwell - [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,574652-Historia-podlana-krwia-i-testosteronem.html" "target=_blank]Filary Ziemi[/link]

Claire Danes - Temple Grandin

Judi Dench - Return to Canford

Romola Garai - Emma

Jennifer Love Heweit - The Client List

[b]NAJLEPSZY AKTOR W MINISERIALU LUB FILMIE TELEWIZYJNYM[/b]

Idris Elbea - Luther

Ian McShane - Filary Ziemi

Al Pacino - You don't know Jack

Dennis Quaid - Władcy świata

Edgar Ramirez - Carlos

[b]NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA W MINISERIALU LUB FILMIE TELEWIZYJNYM[/b]

Hope Davis - Władcy świata

Jane Lynch - [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,536530_Szkolny-chor-spiewa-o-seksie.html" "target=_blank]Glee[/link]

Kelly MacDonald - [link=http://www.rp.pl/artykul/55361,592999_Scorsese-i-zachwyca--i-rozczarowuje-.html" "target=_blank]Zakazane imperium [/link]

Julia Stiles - [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,525326_Psychopata-tez-czlowiek.html" "target=_blank]Dexter[/link]

Sofia Vergarda - Współczesna rodzina

[b]NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY W MINISERIALU LUB FILMIE TELEWIZYJNYM [/b]

Scott Caan - Hawai-Five-O

Chris Colfer - [link=http://www.rp.pl/artykul/512390,536530_Szkolny-chor-spiewa-o-seksie.html" "target=_blank]Glee[/link]

Christ Noth - Żona idealna

Eric Stonestreet - Współczesna rodzina

David Strathairn - Temple Grandin [/ramka]

Niespodzianki nie było. Wygrał faworyt [link=http://www.rp.pl/artykul/492083,549755_-Social--Network--od-dzisiaj-w-kinach.html" "target=_blank]"The Social Network"[/link] Davida Finchera — film o Marku Zuckerbergu, założycielu Facebooka, dwudziestokilkulatku, który zajmuje 35. miejsce na liście najbogatszych Forbesa, z osobistym majątkiem o wartości blisko 7 mld dolarów. Historia mruka, który nie jest w stanie zainteresować sobą dziewczyny, nie potrafi być lojalny w stosunku do ludzi, którzy mu zaufali, nie umie odnaleźć się w społeczności. Arogancki i zadufany, przekonany o swojej przewadze intelektualnej nad otoczeniem. Ale przecież jest geniuszem. „Social Network” jest też opowieścią o naszych czasach. O świecie, w którym osobiste kontakty i rozmowy zostają zastąpione przez esemesy albo notki pisane w Internecie. Nie jest przecież rzeczą przypadku, że studencka zabawa zamieniła się w olbrzymie przedsięwzięcie. Film Finchera zdobył też trzy inne statuetki: za reżyserię, scenariusz i muzykę.

Pozostało jeszcze 95% artykułu
Film
„Fenicki układ” Wesa Andersona: Multimilioner walczy o przyszłość
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Film
Hermanis piętnuje źródło rosyjskiego faszyzmu u Dostojewskiego. Pisarz jako kibol
Film
Polskie dokumentalistki triumfują na Krakowskim Festiwalu Filmowym
Film
Nie żyje Loretta Swit, major "Gorące Wargi" z serialu "M*A*S*H"
Film
Cannes 2025: Złota Palma dla irańskiego dysydenta