Wiele z nich jest w Polsce niemal nieznanych. Autorzy serii zaczynają od reklam napojów, bo ich zdaniem to producenci coca-coli i pepsi zmienili oblicze reklamy. Przypominają, że do niezwykłej popularności św. Mikołaja przyczyniła się Coca-Cola, od lat 30. XX wieku lansująca w swoich filmikach promocyjnych sympatycznego dziadka z białą brodą. Odwiecznym rywalem koncernu z Atlanty była i jest Pepsi-Cola. Obie firmy walczyły ze sobą m.in. na zabawne kreskówki w disneyowskim stylu, skierowane do dzieci, znacznie dłuższe niż dzisiejsze spoty. W latach 60. koncerny zabiegały o sympatię młodzieży – w reklamach królowali atrakcyjni młodzi ludzie popijający napoje. Dopiero w latach 70. strategie marketingowe zaczęły się różnić.

Coca-Cola postawiła na sport, bo od 1928 roku sponsoruje igrzyska olimpijskie i ważne międzynarodowe imprezy sportowe. Pepsi zaczęła wspierać największe i najbardziej spektakularne koncerty, pokazując w spotach takie gwiazdy jak Madonnę czy Shakirę.

Kolejne odcinki cyklu poświęcone będą: reklamie środków higienicznych i kosmetyków, organizacji pokojowych i ekologicznych, prasie oraz motoryzacji.

20.15 | Planete | PON. – CZW.