Depresja wnuczki Hemingwaya

Tegoroczny Sundance London proponuje obejrzenie 31 filmów. ?Wybór jest wyśmienity.

Publikacja: 25.04.2013 21:35

Depresja wnuczki Hemingwaya

Foto: Sundance London

Początek festiwalu zbiegł się w czasie z zapowiadanymi przez brytyjski rząd cięciami budżetowymi i wypowiedziami minister Marii Miller w gabinecie Camerona, że kultura „musi udowodnić swoją wartość dla gospodarki kraju".

Na konferencji prasowej Robert Redford replikował: – Przy produkcji filmów zatrudnionych jest setki ludzi, filmy trafiają do kin, które dają pracę i ożywiają rynek. Ale najważniejsze są wartości, bo sztuki nie da się przeliczyć na pieniądze.

Aktor i reżyser przestrzegał, by Europa nie poszła śladem Ameryki, która odmawia kulturze państwowych dotacji. Mówił też o strachu amerykańskich polityków, którzy boją się w sztuce niezależności. Takiej, jaką wspiera Sundance Festiwal promujące twórców idących pod prąd.

Sundance London to 31 tytułów. Dziesięć z nich zostało zrealizowanych przez kobiety, sześć przez debiutantów. Pierwsze projekcje okazały się bardzo interesujące. Dwukrotna laureatka Oscara Barbara Kopple pokazała przejmujący dokument „Running From Crazy". Muriel Hemingway opowiada w nim o losach swojej rodziny, o słynnym dziadku i chorobie psychicznej, która zawsze nad nimi wisiała. I o depresjach, które doprowadziły zarówno Ernesta Hemingwaya, jak i jego wnuczkę, aktorkę Margot Hemingway do samobójstwa. Najtragiczniejsze jest wyznanie Muriel, która bardzo żałuje, że skonfliktowała się z siostrą i zerwała z nią kontakt.

Ciekawą fabułę zaprezentował Sean Ellis. W „Metro Manila" opowiedział o filipińskiej rodzinie z dwojgiem dzieci, która w stolicy szuka lepszego życia. Ale miasto marzeń wciągnie ich w moralne bagno.

Największa ekscytacja towarzyszy pokazowi dokumentu „History of the Eagles. Part One" Alison Ellwood. W filmie o grupie rockowej, która sprzedała ponad 120 mln płyt, reżyserka wykorzystała materiały archiwalne i filmy prywatne, zrobiła też wywiady z członkami zespołu.

Festiwal londyński potrwa do 28 kwietnia, a w Sundance Channel te filmy można oglądać w polskiej wersji językowej codziennie o godz. 22 do 30 kwietnia.

—Barbara Hollender z Londynu

Początek festiwalu zbiegł się w czasie z zapowiadanymi przez brytyjski rząd cięciami budżetowymi i wypowiedziami minister Marii Miller w gabinecie Camerona, że kultura „musi udowodnić swoją wartość dla gospodarki kraju".

Na konferencji prasowej Robert Redford replikował: – Przy produkcji filmów zatrudnionych jest setki ludzi, filmy trafiają do kin, które dają pracę i ożywiają rynek. Ale najważniejsze są wartości, bo sztuki nie da się przeliczyć na pieniądze.

Film
„28 lat później”. Powrót do pogrążonej w morderczej pandemii Wielkiej Brytanii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu