Rosja: Zmowa cenowa na najważniejszy produkt spożywczy

Dieta Rosjan od stuleci bazuje na jednym produkcie - kaszy gryczanej. Rosyjska Federalna Służba Antymonopolowa (FSA) wykryła zmowę cenową największych dost...

Koronawirus: Czeskie piwo przestano nalewać do beczek

Czeskie browary Pilsner Urquell i Budejovicky Budvar przestały nalewać piwo do beczek, zwiększyły produkcję piwa w butelkach i w puszkach i zaczęły magazyn...

Kolejny skutek epidemii. Ceny mąki idą w górę

Gwałtowny wzrost popytu na mąkę i makarony skutkuje rosnącymi cenami zbóż i mąki. Tanieją za to oleje…

Małe browary ratują się lukami w prawie

Małe browary, walcząc o przetrwanie, znalazły zgrabną lukę w zakazie handlu alkoholem na odległość.

Koronaburger hitem w Hanoi

Morale można podnosić na różne sposoby. Jedno jest pewne – najedzeni mają wyższe.

Branża, w której brak rąk do pracy

Producenci żywności nie mają jak zatrudniać nowych pracowników.

Pada popularna sieć restauracji. Dobił ją koronawirus

Z powodu drastycznego spadku obrotów w czasie koronakryzysu chyląca się ku upadkowi sieć restauracji Vapiano ogłosiła niewypłacalność.

Eksporterzy żywności stracili restauracje

Koronawirus zamknął rynek gastronomiczny we Francji, Włoszech czy w Czechach. Brakuje też kontenerów, które utknęły w portach.

Restauracje pod ścianą, idą w dostawy do klientów

Choć placówki poza galeriami mogą działać, to nie mogą przyjmować gości na miejscu. Jedyną szansą jest dla nich dostawa do klienta.

Producenci żywności dają radę

Fabryki makaronu działają całą dobę, mleczarnie nie widzą kryzysu. Boją się jedynie kwarantanny pracowników, bo w produkcji telepraca nie działa.

Trudny czas dla restauracji

Sieci nie planują na razie zamykania lokali, ale szykują się na różne scenariusze.

Producent wódki prosi klientów, by nie robili z niej odkażacza do rąk

W walce z groźbą zakażenia koronawirusem niektórzy próbują robić płyn dezynfekujący z wódki. Producent marki Tito’s prosi klientów, by tego nie robili.

FAO: wirus zbił ceny żywności w lutym

Światowe ceny żywności zmalały w lutym kończąc okres 4 miesięcy wzrostu, bo epidemia wirusa z Chin zmniejszyła popyt na niektóre produkty - stwierdziła Org...

Starbucks zakazuje używania własnych kubków na czas epidemii koronawirusa

Sieć kawiarni Starbucks jest zmuszona wstrzymać wydawanie napojów w przyniesionych przez klientów kubkach czy termosach w walce z epidemią koronawirusa.

Świat chce polskiego spirytusu. Koronawirus napędza sprzedaż

Potwierdzają się sygnały, że epidemia koronawirusa winduje zapotrzebowanie na polski spirytus.

Bezmięsne hot dogi podbijają Polskę

Jeden z największych sprzedawców tych ciepłych przekąsek właśnie wprowadza ich roślinną wersję.

Wódka bio hitem w sklepach

Sprzedaż certyfikowanych produktów eko rośnie trzy razy szybciej niż cały rynek. Największe udziały ekologiczne wersje mają w nabiale i produktach dla dzie...

Producenci napojów alkoholowych dzielą się alkoholem w obliczu epidemii

W Korei Południowej producenci popularnych napojów alkoholowych przekazują etanol na rzecz dezynfekcji.

Janusz Palikot otwiera nowy biznes. Stawia na piwa bezalkoholowe

Emisja akcji Tenczyńskiej Okovity zakończyła się dużym sukcesem (4,2 mln zł od 1339 inwestorów w 36 dni), więc prezes Palikot postanowił iść za ciosem – po...

Lager traci tron. Polacy wolą mniej alkoholu w piwie

Polacy wypijają coraz mniej alkoholu w piwie. Królem wzrostu jest piwo bezalkoholowe, którego sprzedaż urosła o 56 proc.