Oprócz nazwy Mars zmieni też opakowanie, na którym obecnie znajdziemy wizerunek czarnoskórego mężczyzny. Firma podała w komunikacie, że poprawny politycznie ryż będzie dostępny od 2021 roku.

Rebranding marki jest następstwem fali amerykańskich protestów przeciwko rasizmowi i nierówności rasowej, które skłoniły wiele firm do pochylenia się nad swoimi markami i logotypami.

- Rozumiemy nierówności związane z nazwą i wyglądem marki. Zobowiązujemy się to zmienić – mówi Fiona Dawson, szefowa działu sprzedaży w Marsie.

Firma równocześnie wdraża program pomocy, który dostarczy pożywne posiłki potrzebującym. Ma również zamiar wspierać kulinarnych przedsiębiorców.

W czerwcu koncern PepsiCo zdecydował na zmianę nazwy i loga popularnej marki produktów śniadaniowych Aunt Jemima. Na ich opakowaniu widnieje roześmiana twarz czarnoskórej kobiety, a sama nazwa odwołuje się to stereotypu "Mammy" czarnoskórej "domowej szczęśliwej niewolnicy", która pracowała, jako piastunka dzieci białego właściciela. Ciocia Jemina w nowej odsłonie ma się pojawić w IV kw. tego roku.

Jednak nie wszyscy uważają, że nazwa i znak towarowy marki Aunt Jemima powinien zniknąć. Przeciwko są między innymi potomkowie kobiety uwiecznionej na opakowaniu produktów tej marki. Vera Harris, krewna Lillian Richard, która jako pierwsza została uwieczniona na opakowaniach Aunt Jemima, uważa, że nazwa i marka powinny zostać nienaruszone.