Eksportowe problemy polskiego drobiu

Pojawienie się wirusa ptasiej grypy w lubuskiej hodowli zamknęło naszym drobiarzom dostęp do Chin. Maleją zatem szanse, że staną się one ich największym ry...

Polska żywność powalczy mocniej o 14 rynków

Ministerstwo Rolnictwa wytypowało priorytetowe rynki eksportowe branży rolno-spożywczej na 2017 r. Znacznie promocji rośnie, bo po trzech kwartałach 2016 r...

Niemodliński karp czeka na święta

Choć Opolskie jest najmniejszym regionem w kraju, to zajmuje piąte miejsce w produkcji ryby podawanej w Wigilię.

Fabrizio Gavelli, Żywiec Zdrój: Rynek wody w Polsce będzie rósł

Naszym rywalem są wysoko słodzone napoje i pracujemy nad tym, aby przekonać konsumentów, żeby nawadniali się w bardziej zdrowy sposób – mówi prezes zarządu...

Katering napędza gastronomię

Na posiłki zamawiane pod wskazany adres przypada już co piąta złotówka z rynku restauracyjno-hotelarskiego. W 2017 r. znów wydamy na nie więcej.

Telepizza wchodzi do Iranu

Telepizza jako pierwsza europejska sieć szybkich dań ujawniła plany wejścia do Iranu kontynuując proces internacjonalizacji, bo w Hiszpanii ma słabe wyniki

Ceny jajek rosną jak oszalałe

Już niedługo w sklepach możemy odczuć wzrost cen jednego z podstawowych artykułów żywnościowych. Lepiej zrobić zapasy przed świętami.

EBI wesprze inwestycje Maspeksu

60 mln euro, czyli niemal 267 mln zł kredytu na rozbudowę i modernizację zakładów produkcyjnych i magazynów dostanie od Europejskiego Banku Inwestycyjnego...

Piłkarskie emocje przy kuflu

Kibice nowosądeckiej Sandecji mają własne piwo. Związki z futbolem to dobra okazja do promocji browarów.

Słynna śliwka potrzebuje promocji

Bez konserwantów, zdrowa i pachnąca. Suska sechlońska chce się reklamować m.in. w Wielkiej Brytanii.

AmRest przejmuje restauracje w Niemczech

Notowana na GPW spółka za 10,3 mln euro kupi 15 restauracji KFC zlokalizowanych za naszą zachodnią granicą.

Nestle: mniej cukru w czekoladzie

Szwajcarski koncern spożywczy Nestle poinformował, że jego czekolada będzie zawierała niemal o połowę mniej cukru.

Starbucks rozrasta się w Polsce

Globalna sieć kawiarni będzie miało od 2 grudnia 51 lokali w naszym kraju. Do końca 2019 roku chce ich prowadzić u nas ponad 100.

Senat za ustawą o funduszach promocji żywności

Fundusze promocji mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność - zakłada znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-...

Senat za ustawą ułatwiającą sprzedaż żywności przez rolników

Senat poparł w czwartek ustawę ułatwiającą rolnikom sprzedaż żywności z własnego gospodarstwa. W myśl nowych przepisów rolnik może sprzedawać produkty wytw...

#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Gantner: Przemysł spożywczy spoczął na laurach

Wydawało nam się, że wszyscy będą w nieskończoność kupować wszystko, co produkujemy, i nikt nie będzie się temu przeciwstawiał. A to nieprawda – mówi Andrz...

Wieprzowina nie daje się embargu

Eksport polskiej wieprzowiny w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 r. był wyższy niż w tym samym czasie 2013 r., czyli przed pojawieniem się w Polsce afr...

Polska jest jednym z największych producentów słodyczy w Unii Europejskiej

Jesteśmy jednym z największych producentów słodyczy w UE. Fabryki mają u nas globalne firmy. Wydatków na rozwój nie szczędzą też krajowe spółki.

Polskie firmy cukiernicze muszą postawić na eksport

Producenci słodyczy muszą stawiać przede wszystkim na eksport, jeżeli chcą nadal rozwijać się w szybkim tempie. Duży potencjał mają szczególnie rynki Blisk...

Polskie słodycze: Mamy apetyt na innowacje

W 2017 roku światowe wydatki na słodycze zwiększą się o 1,5 proc. Motorem rynku jest nie tylko rosnący popyt w Azji, ale także nowości.