Sieci handlowe walczą z inflacją. Coraz więcej promocji

Przy rekordowej inflacji klienci częściej wybierają sklepy pod kątem cenowych okazji. W pierwszym kwartale liczba promocji wzrosła aż o ponad 20 proc.

IKEA wyda 3 mld euro na szturm w e-handel

Firma dzięki zwiększeniu dostaw zamówień internetowych z magazynów swoich sklepów chce podwoić skalę e-commerce.

Kolejna marka znika z Polski. Teraz Orsay

Pandemia zmieniła zwyczaje zwłaszcza co do odwiedzin w centrach handlowych, na czym cierpią głównie marki odzieżowe.

Zniknięcie Go Sport przez sankcje zmienia polski rynek

Sieci sklepów sportowych odczują zamknięcie placówek dużego gracza. Należący do Rosjan Go Sport już zniknął z centrów handlowych.

Sklepy Gucci w Stanach Zjednoczonych akceptują płatności w kryptowalutach

Włoska luksusowa marka Gucci zacznie przyjmować płatności w kryptowalutach w niektórych swoich sklepach w Stanach Zjednoczonych. Klienci będą mogli płacić...

Ogromne spadki odwiedzalności centrów handlowych w Polsce to już przeszłość

Niedawno handlowcy alarmowali o ogromnych spadkach frekwencji w centrach handlowych, które twierdzą jednak iż ruch w galeriach odbudował się.

Pocovidowa normalizacja: po ubrania i buty rzadziej do internetu

Handel odzieżą i obuwiem w I kwartale 2022 roku przeniósł się do tradycyjnych sklepów. Są wyniki największych polskich firm je prowadzących. Akcje na giełd...

Sklepy internetowe mają skończyć z oszukańczymi promocjami

Od 28 maja e-sklepy powinny skończyć z oszukańczymi promocjami i opiniami. Nie wiadomo jednak, czy Polska wprowadzi stosowną dyrektywę.

LPP jak Cersanit: chcemy sprzedać spółki w Rosji

W tym tygodniu zarząd odzieżowej Grupy LPP podjął kierunkową decyzję, że sprzeda dwie spółki zarejestrowane w Rosji. Twierdzi, że ma już pierwsze oferty.

Rynek online w dół po raz pierwszy od dekady

W pierwszym kwartale globalna sprzedaż internetowa spadła 3 proc., głównie z powodu rosnących cen oraz kłopotami z dostawami wielu kluczowych kategorii jak...

Reklama
Reklama

Rosja będzie pustynią bez sklepów?

Najpierw Jysk, teraz OBI definitywnie wycofują się z rynku. Można spodziewać się kolejnych tego typu decyzji wielu innych sieci.

OBI znów działa w Rosji, ale teraz jest kazachskie. Kupili sieć za rubla

Po 41 dniach ponownie otwiera się sieć marketów budowlanych OBI. To pierwsza zachodnia marka, która zmieniła właściciela i wznowiła pracę w Rosji.

Sklepy Go Sport już w Polsce zamknięte. Efekt sankcji rządu

Firma należąca do obywateli rosyjskich trafiła na listę sankcyjną, jej sklepy już został bezterminowo zamknięte

Unia zdejmuje cła na ukraińskie towary. To przełomowa decyzja

Unia Europejska zdejmie cła i kwoty na ukraińskie towary na jeden rok. „Bezprecedensowy krok” – skomentował komisarz Valdis Dombrovskis na Twitterze.

Walmart przyciąga klientów do programu lojalnościowego tańszą benzyną

Walmart+ jest odpowiedzią detalisty na Amazon Prime. Gigant chce walczyć z konkurentem wykorzystując fakt, że ma fizycznie dostępne placówki.

Polskie firmy chcą rozwijać e-handel. Większość uważa, że odnosi w tym sukces

Ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel. Ogromny potencjał widać zwłaszcza na rynku...

Szalejące ceny naganiają klientów dyskontom

W 2021 r. tanie sklepy urosły aż o 12,3 proc., choć cały rynek zyskał jedynie 3,2 proc. Wysoka inflacja napędza im nowych klientów. W efekcie za kilka lat...

Z centrów handlowych zniknęła połowa klientów

Choć po pandemii frekwencja się stopniowo odbudowuje, to jednak w marcu 2022 r. w porównaniu do 2019 r. liczba klientów spadła o 49 proc.

Koniec fałszywych promocji w internecie i usuwania negatywnych opinii

Do 28 maja sklepy także w Polsce muszą dostosować się do nowych regulacji w zakresie ochrony konsumentów. Inaczej grozi im kara do 10 proc. obrotów.

Podróbki zalewają Polskę. Tak źle nie było od lat

Do Polski w ub.r. trafiło aż o 67 proc. więcej towarów naruszających własność intelektualną niż w 2018 r. Nielegalny proceder przez wojnę przybierze na sile.

Reklama
Reklama