Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 18:50 Publikacja: 02.03.2023 13:48
Foto: Bloomberg
Marks&Spencer, jedna z większych sieci detalicznych w Wielkiej Brytanii, przeprosiła za wystawienie w jednym ze swoich sklepów żonkili tuż obok cebuli dymki pod banerem z informacją „ulubione sezonowo”. Koncern stwierdził, że umieszczenie kwiatów w ten sposób było błędem. Do przeprosin sieci znacząco przyczynił się botanik James Wong, który opisał sytuację na Twitterze i wytłumaczył, dlaczego to poważny błąd.
Wong dokładnie opisał, że „żonkile są najczęstszą przyczyną zatruć roślinnych”. Dzieje się tak z uwagi na to, że ludzie mylą nawet cięte pąki kwiatowe z roślinami z rodziny cebulowatych, czyli z cebulą czy dymką. Tymczasem zjedzenie żonkili jest „jak połykanie pudełka małych igiełek”. Przed możliwością pomylenia żonkili z cebulą lub niektórymi warzywami ostrzegała w 2015 rządowa agencja Public Health England.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
50-procentowe cła nałożone przez Donalda Trumpa na Indie weszły dziś w życie. Nowe taryfy zagrażają tysiącom mał...
Prezydent Donald Trump ogłosił w piątek, że jego administracja rozpoczyna „szeroko zakrojone" dochodzenie w spra...
Premier Kanady Mark Carney zadeklarował w piątek, że jego rząd zlikwiduje wiele odwetowych ceł na amerykańskie t...
Trzeci kwartał 2025 r. zaczął się dla modowo-jubilerskiej grupy z Krakowa "poprawnie" - ocenia zarząd. Przejęcie...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Tylko w ostatnich latach rynek na tego typu produkty kupowane online rósł rocznie średnio o 34 proc. Do 2029 r....
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas