Ameryka przed pandemią w rankingu światowych odbiorców naszych mebli plasowała się na 6 pozycji. Sprzedawaliśmy je tam za przeszło 400 mln euro rocznie. W zeszłym roku mimo wyraźnego spadku popytu na domowe sprzęty polskim eksporterom udało się odbudować i utrzymać wysoką pozycję.
Stany Zjednoczone zawsze kusiły meblową branżę. Tym razem przedsiębiorcom sprzyja sytuacja. Gospodarcze starcie Waszyngtonu z Pekinem i wyniszczająca wojna handlowa i poważnie uderzyła w eksport chińskich mebli na amerykański rynek.
Polscy przedsiębiorcy próbują wykorzystać tę sytuację –przyznaje Michał Strzelecki dyrektor Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Branżowe stowarzyszenie wzięło na siebie zresztą główny organizacyjny ciężar polskiej meblowej ekspansji za Atlantyk.
Czytaj więcej
Okazało się, że duże ręce Amerykanów to duży problem producentów baterii w USA przy organizowaniu fabryk.
To OIGPM jest pomysłodawcą trwającej już kolejny rok akcji promującej polskie meble w Stanach. Polega ona na tym, że kolejne renomowane i nowatorskie krajowe firmy prezentują swe produkcyjne i wzornicze możliwości w całym cyklu wystaw na największych w Ameryce i zapewne na świecie targach meblowych High Point Market organizowanych w Karolinie Północnej.