Reklama

Polskie meble jeszcze nie zdobyły Ameryki

Mimo licznych przeciwności – wpierw skutków covidu, teraz gospodarczego osłabienia i inflacji –polskie firmy meblowe nie odpuszczają i konsekwentnie szturmują rynek w USA. Nic dziwnego: Ameryka to obok Europy największy klient i odbiorca domowych sprzętów na świecie.

Publikacja: 28.02.2023 15:01

Polskie meble jeszcze nie zdobyły Ameryki

Foto: Adobe Stock

Ameryka przed pandemią w rankingu światowych odbiorców naszych mebli plasowała się na 6 pozycji. Sprzedawaliśmy je tam za przeszło 400 mln euro rocznie. W zeszłym roku mimo wyraźnego spadku popytu na domowe sprzęty polskim eksporterom udało się odbudować i utrzymać wysoką pozycję.

Stany Zjednoczone zawsze kusiły meblową branżę. Tym razem przedsiębiorcom sprzyja sytuacja. Gospodarcze starcie Waszyngtonu z Pekinem i wyniszczająca wojna handlowa i poważnie uderzyła w eksport chińskich mebli na amerykański rynek.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
W którą stronę zmierza bancassurance?
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama