Reklama

Spółki coraz częściej płacą za analizy

To zjawisko będące pokłosiem unijnej dyrektywy MiFID II szybko się rozprzestrzenia. Spółki, które zainteresowane są analizami na swój temat coraz częściej zamawiają je i płacą.

Publikacja: 28.09.2018 13:28

Spółki coraz częściej płacą za analizy

Foto: Bloomberg

Do tej pory była to powszechna praktyka na rynku obligacji, a teraz przenosi się na rynek akcji.

Dyrektywa MiFID II nakazuje aby inwestorzy osobno płacili za analizy, co sprawiło, że zainteresowanie nimi spadło i biura maklerskie ograniczyły liczbę analizowanych spółek.

Te spółki giełdowe, które zniknęły z „radarów" działów analitycznych firm finansowych, a którym zależy na obecności w „analitycznym obiegu", podtrzymaniu zainteresowania rynku by nie obniżyła się płynność akcji, sięgają po analizy sponsorowane i udostępniają je inwestorom.

Tego rodzaju usługi oferują m. in. takie znane instytucje finansowe jak szwedzki bank SEB, czy francuskie biuro maklerskie Kepler Chevreux.

Fraser Thorne, prezes Edison Investment Research Ltd., chwali się że dzięki MiFID II jego firma mocno zwiększyła przychody z płatnych analiz. Za takie usługi spółki giełdowe płacą jej po około 50 tys. funtów rocznie.

Reklama
Reklama

Keith Hiscock, prezes Hardman&Co, powiedział Bloombergowi, że w przypadku jego firmy roczny koszt takiej usługi wynosi do 45 tys. funtów. W pierwszym półroczu 2018 r. przychody Hardman&Co z płatnych analiz wzrosły o 50 proc.

Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama