Reklama

Globalny apetyt polskich firm kosmetycznych

O prawie 9 proc., do 13,7 mld zł, zwiększył się w ubiegłym roku eksport produktów upiększających Made in Poland. W tym roku tak szybki wzrost będzie jednak trudny do osiągnięcia.

Aktualizacja: 14.06.2019 06:48 Publikacja: 13.06.2019 21:00

Globalny apetyt polskich firm kosmetycznych

Foto: Adobe Stock

Niemcy, Rosja i Wielka Brytania – to na te trzy rynki trafiła w zeszłym roku największa część (36 proc.) polskiego eksportu kosmetyków i środków higieny osobistej. W ubiegłym roku pobił on kolejny rekord, rosnąc do 13,7 mld zł. To prawie dwukrotnie więcej niż na początku dekady, gdy większość krajowych firm stawiała dopiero pierwsze kroki na zagranicznych rynkach.

Czytaj także: Ziaja: Na razie nie odczuwamy spowolnienia

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama