Reklama

Trudne czasy dla indywidualistów

Pracodawcy są gotowi przymknąć oko na luki w wiedzy absolwentów. Oczekują jednak od nich umiejętności pracy zespołowej, proaktywności i szybkiej adaptacji do zmian.

Publikacja: 28.07.2019 21:00

Trudne czasy dla indywidualistów

Foto: 123RF

Portale rekrutacyjne, targi pracy i firmowe profile w mediach społecznościowych – to tam pracodawcy najczęściej szukają młodych talentów, wynika z sondażu, który firma doradztwa personalnego Bigram przeprowadziła podczas czerwcowego finału studenckiego konkursu Enactus. Uczestniczących w nim menedżerów pytano o rekrutację pracowników z pokolenia Y (a coraz częściej także Z), którą aż 77 proc. z nich uważa za wyzwanie.

W dużej mierze dlatego, że – jak przypomina Dorota Kowalewska, członek zarządu Bigram, u absolwentów mających niewielkie albo żadne doświadczenie zawodowe trudniej ocenić kompetencje. Nic więc dziwnego, że dla sześciu na dziesięciu menedżerów studenci i absolwenci z doświadczeniem zdobytym poza uczelnią są zdecydowanie lepszymi kandydatami do pracy niż ci, którzy o to nie zadbali. Tylko 5 proc. stwierdziło, że nie ma to dla nich znaczenia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama