Multimedia Polska: wzrost przychodów, więcej klientów, możliwe przejęcia

Publikacja: 02.03.2010 00:01

Z końcem 2009 r. Multimedia Polska miała ponad 323 tys, klientów internetu - to 16 proc. więcej niż pod koniec 2008 r. Liczba klientów usług telewizyjnych spółki wyniosła niecałe 700 tys. (ponad 100 tys. abonentów cyfrowej TV). Liczba użytkowników telefonii stacjonarnej wyniosła 216 tys. (wzrost o 10 proc. w ciągu roku).

Przychody firmy w całym 2009 r. wyniosły 526,3 mln zł (rok wcześniej 475,4 mln zł). Zysk EBITDA po korekcie wyniósł 256,1 mln zł (wzrost o 12 proc. rok do roku). Zysk netto Multimediów za 2009 r. to 64,1 mln zł (rok wcześniej 50,3 mln zł). Udany dla firmy był szczególnie czwarty kwartał, w którym zysk netto wzrósł (w porównaniu z analogicznym kwartałem 2008 r.) aż o 152 proc., osiągając 22,2 mln zł.

Przychody firmy w ubiegłym roku rozłożyły się następująco: 50 proc. przyniosły usługi TV, 24,8 proc. - Internet, 22,3 proc. - usługi głosowe oraz 2,9 proc. - inne produkty i usługi. Średni przychód z abonenta Multimedia Polska wyniósł w 2009 r. 65,9 zł (rok wcześniej - 61,5 zł).

Jak zapowiedział Andrzej Rogowski, prezes Multimediów, w tym roku spółka chce przyspieszyć tempo zdobywania klientów usług telefonii stacjonarnej w technologii VoIP. Nie wykluczył także dalszego spadku ARPU z usługi głosowej. Średnioroczne ARPU telefoniczne Multimediów wyniosło w 2009 r, 34,77 zł wobec 37,69 zł w 2008 r. - Będziemy oferować klientom więcej minut, szerszy wachlarz produktów i niższe opłaty abonamentowe - mówił prezes Multimediów.

Rogowski nie wykluczył też, że w tym roku operator może przejąć sieć o kilkudziesięciu tysiącach abonentów. Wcześniej informował, że ceny, jakich oczekują sprzedający są zbyt wysokie. - Wydaje mi się, że część moich kolegów zrozumiała to, co mówiłem od pewnego czasu. Zmianę ich podejścia wymusiły w pewnym stopniu działania Telekomunikacji Polskiej i grupy Polsatu, które wchodzą na kolejne rynki z szerszą ofertą usług. Dla części małych przedsiębiorców to moment, aby zdecydować między doinwestowaniem sieci a wyjściem z inwestycji. Dlatego rozmawiamy, dyskutujemy, niektóre z omawianych transakcji być może uda się zrealizować w tym roku. Jest wśród nich też sieć o kilkudziesięciu tysiącach abonentów - powiedział Rogowski.

W ubiegłym roku nakłady inwestycyjne Multimediów wyniosły 198,6 mln zł. W tym roku (nie licząc przejęć) mają być o kilkanaście procent niższe.

 

- współpraca Urszula Zielińska

Z końcem 2009 r. Multimedia Polska miała ponad 323 tys, klientów internetu - to 16 proc. więcej niż pod koniec 2008 r. Liczba klientów usług telewizyjnych spółki wyniosła niecałe 700 tys. (ponad 100 tys. abonentów cyfrowej TV). Liczba użytkowników telefonii stacjonarnej wyniosła 216 tys. (wzrost o 10 proc. w ciągu roku).

Przychody firmy w całym 2009 r. wyniosły 526,3 mln zł (rok wcześniej 475,4 mln zł). Zysk EBITDA po korekcie wyniósł 256,1 mln zł (wzrost o 12 proc. rok do roku). Zysk netto Multimediów za 2009 r. to 64,1 mln zł (rok wcześniej 50,3 mln zł). Udany dla firmy był szczególnie czwarty kwartał, w którym zysk netto wzrósł (w porównaniu z analogicznym kwartałem 2008 r.) aż o 152 proc., osiągając 22,2 mln zł.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy