Akcje grupy HMV, właściciela sieci sklepów z książkami, filmami i muzyką zdrożały wczoraj o ponad 10 proc. w efekcie ogłoszenia nowej strategii zakładającej wzrost zysków i marż.
Grupa pod marką HMV oraz Waterstone’s ma ponad 700 sklepów. Prezes Simon Fox zapowiada, że w krótkim okresie marże netto generowane przez księgarnie Waterstone’s wzrosną do 2 – 3 proc., a średniookresowo do 3 – 4 proc. Z kolei wskaźnik w przypadku ponad 200 brytyjskich sklepów HMV wzrósł do 5 – 5,5 proc. Sprzedaż innych niż książki artykułów ma wzrosnąć z 6 proc. do 10 proc. w 2013 r.
Grupa w ostatnich latach przeprowadziła restrukturyzację – znacząco zredukowała koszty działalności oraz rozszerzyła ofertę sprzedawanych produktów. Dzięki umowie z Orange zaczęła sprzedaż telefonów oraz nawiązała współpracę ze spółką Curzon, prowadzącą sieć kin. Spółka do 2013 r. spodziewa się 25 mln funtów oszczędności – tylko w tym roku mają wynieść 10 mln.