W poniedziałek problemy techniczne odczuli klienci mBanku, Polbanku, ING Banku, Banku Handlowego oraz Kredyt Banku. Przedstawiciele tych instytucji zapewniają, że we wtorek systemy działały już prawidłowo.
- Sytuacja polegająca na utrudnionym dostępie do systemu transakcyjnego mBanku ustąpiła ostatecznie w poniedziałek ok. godz. 18. Od tego czasu klienci mogą swobodnie logować się do banku – zapewnia Krzysztof Olszewski z mBanku. Dodaje jednak, że we wtorek klienci banków mogli mieć problemy przy wypłacie środków z bankomatów sieci Euronet, ale za utrudnienia w tym wypadku odpowiedzialny jest operator maszyn.
– Potwierdzamy, że pojawiły się problemy z wypłatą gotówki z bankomatów naszej sieci. Po ustaleniu dokładnej przyczyny zostały podjęte niezbędne kroki mające na celu jak najszybsze usunięcie trudności – mówi Zuzanna Smolarek z firmy Euronet.
Dodaje, że około godziny 15 usterki zostały usunięte i od tej pory wszystkie urządzenia działały prawidłowo.
Klienci, którzy w wyniku poniedziałkowych awarii systemów bankowych nie mogli zrealizować zleceń, powinni złożyć reklamacje.