Reklama

Skromne biznesy polskich gwiazd

Znane osoby próbują sił jako przedsiębiorcy. Tylko niektórym się udaje

Aktualizacja: 09.07.2010 03:38 Publikacja: 08.07.2010 22:25

Skromne biznesy polskich gwiazd

Foto: Rzeczpospolita

- W przeciwieństwie do gwiazd ze Stanów Zjednoczonych nasi rodzimi celebryci nie traktują inwestycji jako sposobu na pomnażanie własnej fortuny. Bo aż takich majątków nie mają – mówi "Rz" Marek Zuber, prezes spółki Dexus Partners, która zajmuje się doradztwem finansowym, także dla osób z show-biznesu. – Własny interes to dla nich często próba zwiększenia stabilizacji finansowej.

Skala inwestycji polskich gwiazd nie przekracza zazwyczaj kilku milionów złotych. Najczęściej wkładają we własny biznes kilkaset tysięcy.

"Znani i lubiani" najczęściej inwestują w branże, na których się znają.

Na przykład słynna piosenkarka Kayah jest współwłaścicielką wytwórni płytowej Kayax. Przybywa także aktorów, którzy otwierają własne teatry. Na początku roku do tego grona dołączyli Michał Żebrowski i Tomasz Karolak. Naturalnym polem dla inwestycji są branże kosmetyczna i odzieżowa. Jednak o ile zachodnie gwiazdy firmują swoim nazwiskiem całe linie produktowe, o tyle w Polsce takich przykładów nie ma zbyt wiele.

Wyjątkiem jest prezenterka telewizyjna Kinga Rusin, która w 2007 r. wprowadziła na rynek własną markę kosmetyków naturalnych Pat & Rub by Kinga Rusin. Można je kupić w sieci perfumerii Sephora oraz w Internecie. – Z wyników sprzedaży jesteśmy bardzo zadowoleni. Ok. 80 proc. osób kupujących w naszym sklepie internetowym wraca po kolejne zakupy. To doskonały wynik – mówi "Rz" Rusin.

Reklama
Reklama

Znane osobistości chętnie inwestują też w gastronomię. Katarzyna Figura z mężem prowadzi w Warszawie restaurację KOM, wcześniej sprzedali z zyskiem restaurację Sense. Właścicielem kilku firm – także ze wspólnikami – jest żeglarz Mateusz Kusznierewicz. Sprzedaje jachty, prowadzi serwisy internetowe, a ostatnio poświęca się budowie kompleksu konferencyjno-hotelowego na Kaszubach.

- W przeciwieństwie do gwiazd ze Stanów Zjednoczonych nasi rodzimi celebryci nie traktują inwestycji jako sposobu na pomnażanie własnej fortuny. Bo aż takich majątków nie mają – mówi "Rz" Marek Zuber, prezes spółki Dexus Partners, która zajmuje się doradztwem finansowym, także dla osób z show-biznesu. – Własny interes to dla nich często próba zwiększenia stabilizacji finansowej.

Skala inwestycji polskich gwiazd nie przekracza zazwyczaj kilku milionów złotych. Najczęściej wkładają we własny biznes kilkaset tysięcy.

Reklama
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Reklama
Reklama