Skromne biznesy polskich gwiazd

Znane osoby próbują sił jako przedsiębiorcy. Tylko niektórym się udaje

Aktualizacja: 09.07.2010 03:38 Publikacja: 08.07.2010 22:25

Skromne biznesy polskich gwiazd

Foto: Rzeczpospolita

- W przeciwieństwie do gwiazd ze Stanów Zjednoczonych nasi rodzimi celebryci nie traktują inwestycji jako sposobu na pomnażanie własnej fortuny. Bo aż takich majątków nie mają – mówi "Rz" Marek Zuber, prezes spółki Dexus Partners, która zajmuje się doradztwem finansowym, także dla osób z show-biznesu. – Własny interes to dla nich często próba zwiększenia stabilizacji finansowej.

Skala inwestycji polskich gwiazd nie przekracza zazwyczaj kilku milionów złotych. Najczęściej wkładają we własny biznes kilkaset tysięcy.

"Znani i lubiani" najczęściej inwestują w branże, na których się znają.

Na przykład słynna piosenkarka Kayah jest współwłaścicielką wytwórni płytowej Kayax. Przybywa także aktorów, którzy otwierają własne teatry. Na początku roku do tego grona dołączyli Michał Żebrowski i Tomasz Karolak. Naturalnym polem dla inwestycji są branże kosmetyczna i odzieżowa. Jednak o ile zachodnie gwiazdy firmują swoim nazwiskiem całe linie produktowe, o tyle w Polsce takich przykładów nie ma zbyt wiele.

Wyjątkiem jest prezenterka telewizyjna Kinga Rusin, która w 2007 r. wprowadziła na rynek własną markę kosmetyków naturalnych Pat & Rub by Kinga Rusin. Można je kupić w sieci perfumerii Sephora oraz w Internecie. – Z wyników sprzedaży jesteśmy bardzo zadowoleni. Ok. 80 proc. osób kupujących w naszym sklepie internetowym wraca po kolejne zakupy. To doskonały wynik – mówi "Rz" Rusin.

Znane osobistości chętnie inwestują też w gastronomię. Katarzyna Figura z mężem prowadzi w Warszawie restaurację KOM, wcześniej sprzedali z zyskiem restaurację Sense. Właścicielem kilku firm – także ze wspólnikami – jest żeglarz Mateusz Kusznierewicz. Sprzedaje jachty, prowadzi serwisy internetowe, a ostatnio poświęca się budowie kompleksu konferencyjno-hotelowego na Kaszubach.

- W przeciwieństwie do gwiazd ze Stanów Zjednoczonych nasi rodzimi celebryci nie traktują inwestycji jako sposobu na pomnażanie własnej fortuny. Bo aż takich majątków nie mają – mówi "Rz" Marek Zuber, prezes spółki Dexus Partners, która zajmuje się doradztwem finansowym, także dla osób z show-biznesu. – Własny interes to dla nich często próba zwiększenia stabilizacji finansowej.

Skala inwestycji polskich gwiazd nie przekracza zazwyczaj kilku milionów złotych. Najczęściej wkładają we własny biznes kilkaset tysięcy.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy