- W przeciwieństwie do gwiazd ze Stanów Zjednoczonych nasi rodzimi celebryci nie traktują inwestycji jako sposobu na pomnażanie własnej fortuny. Bo aż takich majątków nie mają – mówi "Rz" Marek Zuber, prezes spółki Dexus Partners, która zajmuje się doradztwem finansowym, także dla osób z show-biznesu. – Własny interes to dla nich często próba zwiększenia stabilizacji finansowej.
Skala inwestycji polskich gwiazd nie przekracza zazwyczaj kilku milionów złotych. Najczęściej wkładają we własny biznes kilkaset tysięcy.
"Znani i lubiani" najczęściej inwestują w branże, na których się znają.
Na przykład słynna piosenkarka Kayah jest współwłaścicielką wytwórni płytowej Kayax. Przybywa także aktorów, którzy otwierają własne teatry. Na początku roku do tego grona dołączyli Michał Żebrowski i Tomasz Karolak. Naturalnym polem dla inwestycji są branże kosmetyczna i odzieżowa. Jednak o ile zachodnie gwiazdy firmują swoim nazwiskiem całe linie produktowe, o tyle w Polsce takich przykładów nie ma zbyt wiele.
Wyjątkiem jest prezenterka telewizyjna Kinga Rusin, która w 2007 r. wprowadziła na rynek własną markę kosmetyków naturalnych Pat & Rub by Kinga Rusin. Można je kupić w sieci perfumerii Sephora oraz w Internecie. – Z wyników sprzedaży jesteśmy bardzo zadowoleni. Ok. 80 proc. osób kupujących w naszym sklepie internetowym wraca po kolejne zakupy. To doskonały wynik – mówi "Rz" Rusin.