Pekao liczy na 1 mln nowych kont osobistych do końca roku.

Bank stawia na promocję kont osobistych i wprowadza obsługę rachunków przez telefon komórkowy

Publikacja: 07.09.2010 02:00

Pekao liczy na 1 mln nowych kont osobistych do końca roku.

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

– Naszym celem jest osiągnięcie miliona nowych Eurokont na koniec roku – mówi Wojciech Pantkowski, dyrektor zarządzający w departamencie klienta detalicznego Pekao. Nowy typ rachunków został wprowadzony wiosną ubiegłego roku i do tej pory zostało otwarte 800 tys. kont.

Łącznie Pekao na koniec czerwca prowadził ponad 3,7 mln złotowych kont osobistych, a w ostatnim roku ich liczba nieznacznie spadła, podczas gdy aktywni konkurenci z bankowej czołówki zwiększyli ją o 12 – 14 proc. Teraz bank chce nadrabiać rynkowe zaległości.

Najintensywniej będą promowane rachunki dedykowane osobom w wieku 19 – 30 lat, a jedną z zachęt do ich otwierania będzie bezpłatne ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą i możliwość korzystania przez rok z rachunku maklerskiego bez opłat.

[wyimek]62 mld zł wynoszą oszczędności klientów detalicznych Pekao [/wyimek]

Wśród wszystkich nowo otwieranych kont 36 proc. zakładają osoby z zewnątrz, a pozostałe to zamienione przez dotychczasowych klientów.

Bank będzie promował konta z wykorzystaniem nowoczesnych sposobów komunikacji, m.in. za pośrednictwem portalu Facebook. Kampania będzie prowadzona pod hasłem „W Pekao masz bank w kieszeni”, ponieważ jednocześnie będzie promowana bankowość mobilna, która została uruchomiona w lipcu i korzysta z niej już ponad ponad 15 tys. klientów.

Na razie jest to wersja działająca w przeglądarce internetowej telefonu (bardziej zaawansowana bankowość mobilna jest udostępniana przez aplikację w telefonie komórkowym, ale na razie na polskim rynku ma ją tylko Raiffeisen Bank – w Pekao trwają prace nad wdrożeniem takiej aplikacji).

W obecnie dostępnej wersji można m.in. wykonywać przelewy zdefiniowane, zakładać lokaty, spłacić kartę kredytową. Z naszych informacji wynika, że bank pracuje nad udostępnieniem tą drogą usług maklerskich.

W tym roku w ofercie banku pojawią się karty Mastercard Debit z funkcją płatności zbliżeniowych PayPass, którymi można będzie płacić w Internecie i robić tzw. preautoryzację (zablokowanie kwoty na poczet późniejszej płatności).

Pekao jest drugim pod względem wielkości bankiem na rynku. Trzy lata temu bank przejął część Banku BPH ( m.in. 285 placówek wraz z przypisanymi do nich klientami).

– Naszym celem jest osiągnięcie miliona nowych Eurokont na koniec roku – mówi Wojciech Pantkowski, dyrektor zarządzający w departamencie klienta detalicznego Pekao. Nowy typ rachunków został wprowadzony wiosną ubiegłego roku i do tej pory zostało otwarte 800 tys. kont.

Łącznie Pekao na koniec czerwca prowadził ponad 3,7 mln złotowych kont osobistych, a w ostatnim roku ich liczba nieznacznie spadła, podczas gdy aktywni konkurenci z bankowej czołówki zwiększyli ją o 12 – 14 proc. Teraz bank chce nadrabiać rynkowe zaległości.

Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień