Jej kurs wzrósł na zamknięciu pierwszego dnia notowań o 45 proc., do 0,29 zł, wobec ceny odniesienia ustalonej na 0,2 zł. Spółka handlowa została założona w grudniu 2009 r. Produkcją zajmuje się firma zależna Tonsil Technologie, właściciel licencji na produkty marki Tonsil.

Historia zatoczyła koło i marka wróciła na rynek kapitałowy. Tonsil był bowiem jedną z pięciu pierwszych firm, które zadebiutowały na warszawskim parkiecie w 1991 roku. Przygodę z giełdą skończył, bankrutując w lipcu 2005 r. – Odnawiamy kontakty z dawnymi kooperantami Tonsilu z Niemiec i Kanady. Mamy dużo zapytań ofertowych. Wierzymy, że marka Tonsil będzie rozpoznawalna jak dawniej – komentuje Marcin Włodarczyk, prezes Tonsilu AC.

[wyimek]45 procent podrożały akcje w debiucie na NewConnect[/wyimek]

Prezes zapowiada, że w styczniu przyszłego roku należy oczekiwać informacji o zwołaniu NWZA spółki. W projektach uchwał znajdzie się zapowiedź emisji akcji. – Nie wiemy jeszcze, czy będzie to emisja prywatna, czy dla szerszego grona inwestorów – informuje prezes, sugerując, że jej wartość może wynieść 2 mln zł. – Pieniądze przeznaczymy na rozwój sieci sprzedaży i nowe produkty – dodaje.

Spółka ma się rozwijać w oparciu o m.in. sklep internetowy, sieć salonów sprzedaży, produkty sprzedawane pod odrębną marką premium. W I kwartale 2011 r. do sprzedaży wejdą kolumny hi-end o parametrach przewyższających sprzęt Hi-Fi.