Play przekroczył barierę 5 mln klientów

Publikacja: 15.02.2011 17:25

W 2010 r. sieci [b]Play[/b] przybyło 1,7 mln nowych klientów, a przychody skoczyły z 1,3 do ponad 2 mld zł – podała spółka. W sumie na koniec 2010 r. operator miał 5,1 mln aktywnych kart SIM. Rok wcześniej było to 3,4 mln. Udział firmy w rynku usług mobilnych pod koniec grudnia wyniósł 11 proc.

Jak zapowiedział podczas trwającej w Barcelonie konferencji Mobile World Congress [b]Joergen Bang-Jensen[/b], prezes spółki, na koniec pierwszego kwartału tego roku ma to być już 12 proc. – Większość nowych operatorów, którzy jak my późno pojawili się na rynku, notuje niższą od naszej dynamikę. W Europie lepsza od nas jest tylko turecka [b]AVEA[/b] - skomentował prezes.

Większość użytkowników (2,92 mln) sieci Play w 2010 r. korzystała z usług przedpłaconych. Spółka doliczyła się także 2,23 klientów abonamentowych. Celem Play jest pozycja lidera pod względem dynamiki przyrostu na rynku klientów abonamentowych. Operator podał również, że liczba użytkowników usług mobilnego dostępu do internetu w jego sieci wynosiła na koniec 2010 r. 700 tys. (modemy transmisji danych [i]post-paid[/i] i [i]pre-paid[/i]).

Przychody operatora wzrosły z 1,34 mld zł rok temu do ponad 2 mld w 2010 r. – Cieszymy się, że przychody rosły w podobny tempie jak nasza baza klientów – skomentował Bang-Jensen. Wynik EBITDA Play w 2010 wyniósł 419 mln zł. – Poprawa tego wyniku potwierdza, że inwestycje opłaciły się – powiedział Joergen Bang-Jensen. Przedstawiciele Play odmówili jednak jakichkolwiek komentarzy na temat prognozowanych przychodów i liczby użytkowników sieci w 2011 r. Prezes Bang-Jensen stwierdził jedynie, że strategicznym celem operatora jest zdobycie 10 mln użytkowników sieci. Ile czasu operator daje sobie na osiągnięcie tego poziomu – nie wiadomo.

[i]z Barcelony[/i]

[link=http://www.youtube.com/watch?v=WgdSgGzve7U]Prezentacja z konferencji prasowej Play w serwisie YouTube[/link]

W 2010 r. sieci [b]Play[/b] przybyło 1,7 mln nowych klientów, a przychody skoczyły z 1,3 do ponad 2 mld zł – podała spółka. W sumie na koniec 2010 r. operator miał 5,1 mln aktywnych kart SIM. Rok wcześniej było to 3,4 mln. Udział firmy w rynku usług mobilnych pod koniec grudnia wyniósł 11 proc.

Jak zapowiedział podczas trwającej w Barcelonie konferencji Mobile World Congress [b]Joergen Bang-Jensen[/b], prezes spółki, na koniec pierwszego kwartału tego roku ma to być już 12 proc. – Większość nowych operatorów, którzy jak my późno pojawili się na rynku, notuje niższą od naszej dynamikę. W Europie lepsza od nas jest tylko turecka [b]AVEA[/b] - skomentował prezes.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy