Reklama

PGNiG chce utrzymać sprzedaż gazu

Zarząd gazowego monopolisty liczy, że w kolejnych latach, już po uwolnieniu polskiego rynku, zdoła utrzymać poziom sprzedaży paliwa, nawet jeśli firma starci część udziałów w krajowym rynku

Publikacja: 12.04.2011 09:25

PGNiG chce utrzymać sprzedaż gazu

Foto: Bloomberg

Polski rynek gazowy będzie liberalizowany stopniowo i za 2-3 lata uwolnione zostaną ceny gazu dla odbiorców biznesowych - taki plan ma Ministerstwo Gospodarki. Według ekspertów, dla PGNiG, który jest teraz monopolistą, to w praktyce może oznaczać utratę części rynku.

Wiceprezes firmy Radosław Dudziński potwierdza, że zarząd  liczy się z takim rozwojem sytuacji. Zapewnia jednocześnie, że firmie zależy przede wszystkim na utrzymaniu wolumenu sprzedaży, nawet przy niższych udziałach w rynku. - Jedynie sektor elektroenergetyczny, czyli produkcja i sprzedaż energii opartej na gazie daje nam taką możliwość – dodał wiceprezes Dudziński.

Dlatego – jak tłumaczył – PGNiG zaangażował się w budowę elektrociepłowni opalanej gazem w  Stalowej Woli – wspólnie z grupą Tauron. Poza tym zarząd podjął strategiczna decyzję o nabyciu aktywów szwedzkiego koncernu Vattenfall w Polsce, jeśli tylko zostaną wystawione na sprzedaż.

PGNiG jest też zainteresowany przejęciem stołecznego przedsiębiorstwa energetyki cieplnej, który dostarcza ciepło mieszkańcom Warszawy. Przetarg trwa, a gazowa firma jest jednym ze startujących w nim. Władze miasta, które jest właścicielem SPEC-u, mają wybrać 20 kwietnia inwestorów do wyłącznych negocjacji. Wartość transakcji szacuje się na ok. miliard złotych ze względu na potencjał SPEC-u.

W ubiegłym roku zapotrzebowanie na gaz w Polsce było rekordowe i PGNiG sprzedał odbiorcom 14,4 mld m

Reklama
Reklama

3

tego surowca. Eksperci prognozują, że rozwój energetyki opartej na gazie spowoduje wzrost popytu w kraju do ok. 18 mld m

3

rocznie.

Polski rynek gazowy będzie liberalizowany stopniowo i za 2-3 lata uwolnione zostaną ceny gazu dla odbiorców biznesowych - taki plan ma Ministerstwo Gospodarki. Według ekspertów, dla PGNiG, który jest teraz monopolistą, to w praktyce może oznaczać utratę części rynku.

Wiceprezes firmy Radosław Dudziński potwierdza, że zarząd  liczy się z takim rozwojem sytuacji. Zapewnia jednocześnie, że firmie zależy przede wszystkim na utrzymaniu wolumenu sprzedaży, nawet przy niższych udziałach w rynku. - Jedynie sektor elektroenergetyczny, czyli produkcja i sprzedaż energii opartej na gazie daje nam taką możliwość – dodał wiceprezes Dudziński.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama