Emporia Telecom
opublikowała badanie opinii użytkowników swoich telefonów komórkowych. Prawie 42 proc. z nich przyznało, że ich słuchawki wyposażone są w wiele zbędnych funkcji. Zdaniem ponad 61 proc. telefony są zbyt trudne w obsłudze.
Przebadani przez Emporię respondenci używają telefon głównie do połączeń głosowych. To najczęściej wykorzystywana funkcjonalność dla 89 proc. z nich. Do często wykonywanych czynności należy również korzystanie z listy kontaktów, która wskazało 76,5 proc., podczas gdy wysyłanie SMS wymieniło 64,5 proc. badanych (korzystanie z budzika 47 proc.)
Emporia specjalizuje się w produkcji nieskomplikowanych telefonów dla osób starszych. W grupie 65+ średnia liczba funkcji, z jakich korzystają użytkownicy, to 3,2. W grupie 30-50 lat, ten odsetek wynosił 5,6. Kobiety są elastyczniejszymi użytkownikami. Połowa z nich deklarowała korzystanie z czterech funkcji telefonów, połowa mężczyzn - z trzech.
Badania zrealizowane zostały na próbie 1075 respondentów w wieku 30+. Badania przeprowadzone zostały metoda wywiadów telefonicznych. Na zlecenie Emporia Telecom przeprowadziła je firma Homo Homini, a opracowała firma Few Reasons.